Veckobrev

Standard

Hej!

Oj, så fort denna vecka har gått. En kort sammanfattning är att det som alltid har varit kul att träffa alla. Och vilka arbetssugna barn ni har, blir riktigt imponerad måste jag säga. Ingen mjukstart här inte, en del var riktigt besvikna över att vi inte jobbat i matteboken än.

Slöjden var en succé hos alla barn! Ska bli spännande att se om tisdagar blir veckans favoritdag.

Utflykten till Mulle Meckparken var en succé trots en sämre start med vädret. Vi gav oss iväg i hällande regn tillsammans med 2B och visst var jag tveksam. Men väl framme så lättade vädret upp och vi hade superkul! När det sedan var dags för att åka tillbaka till skolan, så öppnade sig himlen igen och vi de kläder som då nästan hade torkat, var återigen dyngsura. Men vad spelar lite blöta kläder för roll, när vi hade haft så kul.

Imorgon, fredag, så är planen att återigen ha lite kul, då vi ska umgås hela arbetslaget F-2A. Vi har ju fått en ny förskoleklass, som ska bli kul att lära känna. Tänk att ditt barn nu är äldst i arbetslaget, helt otroligt vad tiden upplevs att gå fort.

Nästa vecka ska vi jobba, slänga oss in i skolböckernas värld. Det ska bli lite skönt att komma tillbaka till rutiner igen. Vi kommer att ha nya läxdagar. Matteläxa från tisdag till tisdag och läsläxa från onsdag till onsdag.

Måste berätta en annan spännande sak. Jag och klassnallen, Quintus, har bestämt att vi ska blogga tillsammans med klassen. Detta innebär att ni kan få direktinformation i realtid, när vi gjort något kul. Jag kommer då att ge er veckobreven i bloggen. Denna blogg hoppas jag att vi kan komma igång med så fort som möjligt. Återkommer så fort jag har besked om detta.

Några förändringar kommer jag att behöva göra i schemat, så när de är gjorda skickar jag ut ett nytt. Har ni kollat igenom klasslistan och kontrollerat att adress och telefonnummer stämmer? Är något fel, stryk under och skriv rätt för hand, så lämnar jag in eventuella korrigeringar till Eva-Lena.

Jag vill också påminna om att du måste sjukanmäla ditt barn till expedition, 08-591 267 41, före skolan börjar.

Nu önskar jag er alla en fantastisk helg!

Kristina

About Kristina Jonsson

Jag heter Kristina Jonsson och arbetar i Sätunaskolan som ligger i Sigtuna kommun. Tillsammans med mina elever kommer vi att driva den här bloggen. Jag är mycket intresserad av skolutveckling och IKT-frågor, som för mig går hand i hand. Det jag brinner lite extra för i skolväg är Elevledda Utvecklingssamtal, Det flippade klassrummet och bloggandet med eleverna.

2 responses »

  1. Arvid var väldigt nöjd med slöjdlektionen. Han har lärt sig att se skillnad på vävt och stickat. Han har också berättat hela instruktionen till bilden han håller på att överföra till tyg från papper!

Kommentera

