Brandövning

Standard

Idag hade vi brandövning i skolan. Jag fick lära mig många bra saker då. När larmet gick, så tittade alla i klassen på fröken Kristina, som lugnt berättade att det var brandlarmet som ringde och att alla skulle gå raskt till kapphallen, sätta på sig skorna för att sedan bege sig till uppsamlingsplatsen. Efter övningen och rasten så pratade vi mycket i klassrummet om varför vi tränar på detta. Vi pratade också om hur man ska göra om brandlarmet går,när vi inte är med Kristina, om vi till exempel står i duschen efter ett idrottspass. Då ska vi snabbt ochinte så noggrannt torka oss, klä på oss och sen snabbt ta oss till uppsamlingsplatsen, där vi träffar Kristina. Noa har sagt att han ska försöka komma ihåg att ta med mig ut, om det brinner. Men det fanns flera som också skulle försöka komma ihåg mig, vilken tur!

Kristina har nu också lagt in klassens filmer på Youtube och lagt in dem i vår länksamling, under klassens arbete. Så in och titta och njut!

//Quintus

About Kristina Jonsson

Jag heter Kristina Jonsson och arbetar i Sätunaskolan som ligger i Sigtuna kommun. Tillsammans med mina elever kommer vi att driva den här bloggen. Jag är mycket intresserad av skolutveckling och IKT-frågor, som för mig går hand i hand. Det jag brinner lite extra för i skolväg är Elevledda Utvecklingssamtal, Det flippade klassrummet och bloggandet med eleverna.

Kommentera

