Veckobrev

Standard

Hej!

Jag bara njuter, vilken underbar vecka vi haft tillsammans! Vi har kommit igång bra med arbetet och jag har börjat kolla av kunskaperna. Resultatet visar att alla kanske inte läst så mycket som de behövt, men det hoppas jag att vi tar igen nu när terminen kommit igång. Ni vet ju att jag vill att ditt barn ska läsa högt för vuxen cirka 10 minuter/dag. Alla studier visar att läsningen förstärks bäst då.

Barnen är fortfarande ganska starka i matematikresultaten, vilket jag tycker är häftigt. Ni måste ha tagit vara på tillfällena som bjuds, till att räkna, underbart!

Min plan är att komma igång med utvecklingssamtalen vecka 38, så jag och barnen kommer att ha mycket att göra till dess. Tanken är ju att vi ska toppa det förgående samtalet och att det kommande nu ska vara elevlett mycket mer.

Har alla sett att jag och klassnallen, Quintus, skapat en blogg tillsammans med klassen? Ni hittar den på www.2abloggenkristina.wordpress.com
Jag vill att ni alla ska gå dit och börja prenumera på den, för från med detta veckobrev så kommer ni att hitta all information där. Det roliga med bloggen, är att ni kan få all information i realtid. Där kommer vi att skriva inlägg, sätta in foton och berätta vad vi gör under dagarna. Så småningom kommer det även att komma uppdrag där till ditt barn. Har ni inte tillgång till någon dator och Internet, så får ni komma till skolan och sätta er här i skolan, vid en lånedator, för att ta del av informationen.
Jag har satt dit olika länkar, alla barnvänliga och lärorika. Så du kan utan problem låta ditt barn runt på sidan. Jag önskar så att ni ska kommentera inläggen vi lägger upp, för då kommer barnen ännu mer att känna att detta är viktigt. De förstår också att det finns andra mottagare än de själva. Kanske vill ni att era mor- farförälder ska få läsa vad barnbarnet gör i skolan? Det är ju lätt nu, när bloggen finns och kanske väldigt uppskattat.

Nu på måndag, 3/9, börjar dansen. Ditt barn börjar då skoldagen i idrottshallen, så det är jättebra om vi hjälps åt att påminna om detta så här i början. Det behövs inget ombyte.

Studiestödet startar också nu på måndag, 3/9. Jag bifogar information om detta.

Simveckorna för höstterminen är förlagda till vecka 38, 42 och 48. Som det ser ut i dagsläget, så ska vi simma på onsdagar.

Skoljoggen, 13/9, ombyte behövs.

Skolfotografering 10-11/9 i skolan, jag återkommer så fort jag vet vilken av dagarna, som vi ska fota oss.

Mycket information blev det, men så är det ju oftast så här i början av ett läsår. Nu fortsätter vi att kommunicera och mötas via bloggen, men kom ihåg att klassrumsdörren alltid står välkomnande öppet för er och ni kan som innan alltid nå mig via mail, Kristina.Jonsson@edu.sigtuna.se

Ha nu en underbar helg!

Kristina

About Kristina Jonsson

Jag heter Kristina Jonsson och arbetar i Sätunaskolan som ligger i Sigtuna kommun. Tillsammans med mina elever kommer vi att driva den här bloggen. Jag är mycket intresserad av skolutveckling och IKT-frågor, som för mig går hand i hand. Det jag brinner lite extra för i skolväg är Elevledda Utvecklingssamtal, Det flippade klassrummet och bloggandet med eleverna.

8 responses »

  1. Värmer upp inför skoljoggen med Sigtuna Stadslopp på lördag med insamling för Världens barn.
    Utmaning:Vilka hänger med?!
    Man kan både gå, jogga eller springa.
    Både barn och vuxna.

Kommentera

