Veckobrev

Standard

Hej!

Nu har vi börjat komma in i rutinerna, vilket känns bra! Det finns en härlig arbetsglädje i klassrummet och den hjälper oss bra in i arbetet.

Dansen har kommit igång och det kändes som de flesta tyckte att det var kul, men kanske inte helt vad de tänkt sig. Så slöjd och idrott står fortfarande högst i kurs på de praktiskt estetiska ämnena.

Vi har börjat förbereda oss för utvecklingssamtalen, som vi tänkte köra igång vecka 38. Nästa vecka så skickar jag ut eller ringer er och ger er ett tidsförslag.

Klassbloggen har gjort succé och det är så kul! Vi önskar att flera börjar prenumera och det gör du genom att kryssa i att du vill följa bloggen. Då kommer det upp en ruta där du ska fylla i din mailadress. Jag har uppdaterat den och lagt in lite fler länkar, som barnen önskat. Bland annat så kan ni alla nu se våra egengjorda sagofilmer. Ni hittar dem under rubriken Klassens arbete. Ny är också länken till Lilla aktuellt, som behövs, så att ditt barn kan följa nyheterna. För från och med tvåan så har vi nyhetsspanare i klassen och på måndagar ska vi försöka hinna titta på veckosummeringen och diskutera vad som händer i Sverige och världen. Som ni kanske sett, så kan ni sjunga de sånger på engelska som vi sjunger i skolan, de finns också inslagna som inlägg.

På måndag, 10/9, ska vi fotografera oss. Det är precis efter lunch, så ni som vill, kan skicka med kläder, som han/hon byter om till, när det är dags. Allt för att försöka slippa mat- eller gräsfläckar.

På torsdag, 13/9, så är det skoljoggen. Jag skickar med information skriftligen med barnen, ni kan också ladda ned den från klassbloggen, under fliken Blandad information.

Jag önskar er en härlig helg!

Kristina

About Kristina Jonsson

Jag heter Kristina Jonsson och arbetar i Sätunaskolan som ligger i Sigtuna kommun. Tillsammans med mina elever kommer vi att driva den här bloggen. Jag är mycket intresserad av skolutveckling och IKT-frågor, som för mig går hand i hand. Det jag brinner lite extra för i skolväg är Elevledda Utvecklingssamtal, Det flippade klassrummet och bloggandet med eleverna.

4 responses »

Kommentera

