Ny länk för att nå de skriftliga omdömena

Standard

Har ikväll varit i kontakt med kommunens trevliga IT-avdelning, då jag har förstått att ni inte kommer åt omdömena via ”vanliga” inloggningen. Tydligen så är det så att vi på Sätunaskolan är först ut att ”släppa in” föräldrar i kommunen på Infomentor. Så för närvarande finns därför en testsida för er och sedan när alla föräldrar i kommunen släpps in, så kommer ni åt den via”vanliga” Skolportalslänken. Men välkomna nu att ta del av ditt barns skriftliga omdöme,. På den sidan betyder ”färgkoderna” att blått går till Infomentor och brunt till Dexter. Så här är en tillfällig testlänk, som jag också lägger in i vår länksamling
http://www.sigtuna.se/skolportalentest

About Kristina Jonsson

Jag heter Kristina Jonsson och arbetar i Sätunaskolan som ligger i Sigtuna kommun. Tillsammans med mina elever kommer vi att driva den här bloggen. Jag är mycket intresserad av skolutveckling och IKT-frågor, som för mig går hand i hand. Det jag brinner lite extra för i skolväg är Elevledda Utvecklingssamtal, Det flippade klassrummet och bloggandet med eleverna.

8 responses »

  1. Gillar Arvids kommentar:
    – Nu kan vi se allt Kristina har lagt ut det på Blocket.
    En konkurrent till kommunens program kanske hihi.

Kommentera

