Veckobrev

Standard

KOM IHÅG!

Vecka 40

Måndag: Dans,Studiestöd
Tisdag:  matteläxa
Onsdag: Idrott,, läsläxa
Torsdag: Slöjd
Fredag: Idrott,

Vecka 41

Måndag: Dans, Studiestöd
Tisdag: Slöjd, matteläxa
Onsdag: Idrott, , läsläxa
Torsdag:
Fredag;Idrott

Viktiga datum:

 

Vecka 39-40

Hej!

Det här var en kort skolvecka, bara tre skoldagar. Jag är äntligen tillbaka efter halsflussen. Jag har fortfarande ont, men det blir bättre och bättre. Jag missade totalt detta och kom på nu att jag skulle skriva veckobrev. Jag hoppas att jag kommer ihåg allt.

Den här veckan har ägnats åt förberedelser inför utvecklingssamtalen. Men jag måste erkänna, att jag ligger efter rent tidsmässigt. Så jag kommer att mjukstarta nästa vecka och träffa några. Sedan kommer vi att hålla på fram till vecka 42, då min plan är att vi ska vara klara. Nu ska ni i alla fall .

Idag, onsdag kommer alla barn hem med nya läseboken. Sätt gärna bokplast eller bokpapper på boken, så håller den längre. Alla har också ett nytt läseprotokoll, där hela läsårets läsläxor är inskrivna. Så är ditt barn sjuk eller borta, så kan du lätt stötta ditt barn i läsningen ändå.

Vi var några få tappra på föräldramötet, och minnesanteckningarna bifogar jag.

Nästa vecka, så är slöjden flyttad från tisdagen till torsdagen, för att Andreas ska på kurs.

Redan nu så flaggar jag för att den 16-17/10 så är det vanliga skoldagar, men ingen fritids. Så skolan stänger Kl.13.40 dessa dagar. Jag kommer att boka in några utvecklingssamtal, men alla barn ska gå hem efter skolan.

 

 

Nu önskar jag er alla en härlig avslutning på veckan och en mysig helg!

Kristina

About Kristina Jonsson

Jag heter Kristina Jonsson och arbetar i Sätunaskolan som ligger i Sigtuna kommun. Tillsammans med mina elever kommer vi att driva den här bloggen. Jag är mycket intresserad av skolutveckling och IKT-frågor, som för mig går hand i hand. Det jag brinner lite extra för i skolväg är Elevledda Utvecklingssamtal, Det flippade klassrummet och bloggandet med eleverna.

2 responses »

Kommentera

