Veckobrev vecka 40

Standard

KOM IHÅG!

Vecka 41

Måndag: Dans, Studiestöd,
Tisdag: Slöjd, matteläxa
Onsdag: Idrott, kom ombyte och handduk
Torsdag:
Fredag: Idrott, kom ombyte och handduk

Vecka 42

Måndag: Dans, Studiestöd
Tisdag: Studiebesök på Bondgård, Oömma kläder och skor! Ingen fritids
Onsdag: Bad, kom ombyte och handduk. Ingen fritids!
Torsdag:
Fredag: Idrott, kom ombyte och handduk

www.2abloggenkristina.wordpress.com
Viktiga datum:
Bad 17/10, 21/11
Ingen fritids 16-17/10
Bondgårdsbesök: 16/10

 

Vecka 40-41

Hej!

Ni har säkert hört hemma att jag varit sjukskriven hela veckan på grund av min hals som inte vill bli riktigt bra. Det gör riktigt ont och jag är oerhört trött. Som det ser ut just så är jag halvtids sjukskriven nästa vecka (v.41), men jag ska tillbaka till läkaren på måndag, då vet jag mer. Men, jag smittar inte!

Jag har haft en vikarie som heter Anne, tisdag till torsdag. Varje dag så har jag fått en rapport av henne om hur dagen har varit. Hon tycker att klassen är helt fantastiskt, men att det varit pratiga. Jag kommer att prata med dem när jag träffar dem, men jag önskar att även du pratar med ditt barn. För det är tråkigt att höra att det inte fungerar så bra som det gör med mig. Det handlar om respekt och hänsyn till både klasskamrater och vikarien i klassen.

Idag (fredag) kommer Martina Råsten som vikarie. Hon kommer också att arbeta med klassen nästa vecka. Jag hälsar henne varmt välkommen!

Vi har börjat att arbeta med Temat Bondgården i klassen. Att arbeta med tema innebär att vi arbetar med ämnet i flera ämnen, som NO, Svenska, Bild och Teknik i detta fall. Det gör vi bland annat för att visa att alla ämnen hänger ihop på olika sätt. Vi ska på studiebesök den 16 oktober, tisdag vecka 42. Det vore toppen om några av er föräldrar kan följa med. Jag behöver att 3-4 st kan följa med. Eftersom vi ska till en bondgård så är det jätteviktigt att ni hör av er till mig om ditt barn är pälsdjursallergiker. För jag vill inte att någon blir sjuk i astma eller annat, utan då lovar jag att hitta på något kul för han/hon i skolan istället.

Jag påminner också igen om att den 16-17 oktober, så stänger skolan 10 minuter efter skoldagen, för det är inte fritids.

Jag har försökt göra lite inlägg i bloggen och jag vet att de flesta barnen redan nu arbetar med ett av sina blivande IUP-mål tillsammans med Vera, att kunna logga in med sitt användarnamn och lösenord. Jag hoppas att jag snart kan komma igång med alla utvecklingssamtal, men mitt första mål är att bli frisk. För det är viktigt att det blir en bra kontinuitet för ditt barn. Är det något som ni undrar eller funderar över, så maila mig, så kan jag hjälpa dig. Kristina.Jonsson@edu.sigtuna.se

Nu har jag en önskan. Hälsa ditt barn att jag saknar henne/honom och att jag längtar efter att träffa dem alla!

Nu önskar jag er alla en underbart härlig helg!

Kristina

About Kristina Jonsson

Jag heter Kristina Jonsson och arbetar i Sätunaskolan som ligger i Sigtuna kommun. Tillsammans med mina elever kommer vi att driva den här bloggen. Jag är mycket intresserad av skolutveckling och IKT-frågor, som för mig går hand i hand. Det jag brinner lite extra för i skolväg är Elevledda Utvecklingssamtal, Det flippade klassrummet och bloggandet med eleverna.

4 responses »

  1. Hej Kristina!
    Hoppas att du bli bättre snart❤ Calvin hälsar så mycket och att han saknar dig❤….
    Angående studiebesöket den 16/10 så
    Följa jag med gärna till bondgården ❤.
    Du är saknad i skolan Calvin prata varje dag om dig….
    Krya på dig ❤
    Kram / V och Calvin

    • Åh, blir alldeles varm i hjärtat❤
      Hälsa Calvin så mycket får mig och berätta att jag längtar efter alla barnen jättemycket!
      Vad kul och bra att du kan följa med till bondgården.
      Kram Kristina❤

  2. Hej.
    Josefin var väldigt glad att du var tillbaka i skolan igen och det var skönt att höra att du var tillbaka.
    Jag kan följa med på studiebesöket 16/10.
    Hälsningar Helena Hellström

    • Hej
      Det var så härligt att träffa alla barn! Jag är tillbaka lite smått än så länge, är fortfarande sjukskriven viss del. Men vad kul att du kan hänga med till bondgården. //Kristina

Kommentera

