Tema Bondgården

Standard

Idag började vi lite smått att arbeta med temat Bondgården. Vi gick igenom allt vad vi kunde om bondgården, djur, maskiner, växter, byggnader m.m. Utav alla ord och begrepp så skapade vi tillsammans 2a’s ordmoln, som vi har som försättsblad på vårt arbete. Först ut var kossan, som vi fördjupar oss i lite mer. Här nedan ser du vårt ordmoln och när vi ser på film om kossan. Jag undrar om alla i 2a kommer ihåg hur många magar en ko har och vad idissla är för något? Jag har också lagt in Arlaminiorerna till vår länksamling, under rubriken NO. För som ni såg finns där mycket spännande!
//Kristina och Quintus

image

image

image

image

About Kristina Jonsson

Jag heter Kristina Jonsson och arbetar i Sätunaskolan som ligger i Sigtuna kommun. Tillsammans med mina elever kommer vi att driva den här bloggen. Jag är mycket intresserad av skolutveckling och IKT-frågor, som för mig går hand i hand. Det jag brinner lite extra för i skolväg är Elevledda Utvecklingssamtal, Det flippade klassrummet och bloggandet med eleverna.

3 responses »

  1. Kul med kor de är så mysiga! Hade kor när jag var liten på vår bondgård.
    Kosläpp är spännande! Arvid och Ludde kan berätta mer….

Kommentera

