Veckobrev vecka 41

Standard

KOM IHÅG!

Vecka 42

Måndag: Dans, Studiestöd
Tisdag: Studiebesök på Bondgård, Oömma kläder och stövlar! Ingen fritids
Onsdag: Bad, kom ombyte och handduk. Ingen fritids!
Torsdag:
Fredag: Idrott, kom ihåg ombyte och handduk

Vecka 43

Måndag: Dans, Studiestöd,
Tisdag: Slöjd, matteläxa
Onsdag: Idrott, kom ombyte och handduk
Torsdag:
Fredag: Idrott, kom ombyte och handduk

www.2abloggenkristina.wordpress.com
Viktiga datum:
Bad 17/10, 21/11
Ingen fritids 16-17/10
Bondgårdsbesök: 16/10

 

Vecka 41-42

Hej!

Äntligen är jag lite smått tillbaka till era fina barn! Och äntligen kan jag faktiskt säga att jag mår lite bättre. Jag kände hur det vände häromdagen, så jag kommer att välja att avbryta min sjukskrivning. Jag får försöka arbeta efter en ”lagom” förmåga, men jag längtar verkligen att träffa era barn varje dag igen!

Det har varit intressant att se vissa förändringar som skett i gruppen, när jag varit sjuk. Tyvärr inte helt positiva. Jag upplever att gruppen är mycket pratigare nu och då menar jag att i stort sett varje enskild elev pratar mer eller mindre rakt ut då och då. Jag har också sett en del annat. Så nästa vecka när jag är tillbaka, så kommer jag att arbeta mycket aktivt med detta tills det blir en positiv förändring. Nu är jag övertygad om att det kommer att gå ganska fort att reparera detta. Men kanske kommer ditt barn hem och pratar om att fröken är sträng, då vet ni varför!

Vi har påbörjat temat Bondgården och just nu arbetar vi med olika djur man kan möta i ett lantbruk. Just djur är ju som regel väldigt spännande och roligt. Jag kan lova att det blev mycket fniss när vi fick veta att kossan känner igen sin kalv genom att lukta den i rumpan

Nästa vecka är som du vet lite annorlunda. Jag hoppas ni alla har kunnat ordna alternativ till fritids tisdag och onsdag, 16-17/10, då fritids är stängt.

På tisdag åker vi iväg på bondgårdsbesök, alla får idag med sig hem separat skriftlig information om detta, men jag ska ta det viktigaste även här. Vi ska åka bort till Drottningholm, med buss från Upplands Väsby. Det är en ganska lång bussresa och vet du att ditt barn blir åksjuk, så ska du se till att ge ev. åksjuketablett innan de går hemifrån, så att den har chans att verka. Det ska också finnas något slags armband mot åksjuka som lär vara effektivt. Skicka med ditt barn påsar att kräkas i, om du vet att han/hon blir dålig. Ingen av er har hört av sig om eventuell allergi mot hö eller djur, så det ska ju vara okey.

Alla barn skall ha stövlar och oömma kläder, tänk på att det kan vara kallt, så varma kläder är viktigt!. Stövlarna poängterade gården riktigt mycket om! Vi kommer att bli bjudna på lite smått från gården, såsom Bregott, mjölk och ost, men jag och Cecilia missade att skriva att gården tipsar oss om att varje barn tar med sig lite bröd. För självklart är det ju lite mysigt att ha något att sätta smöret och osten på. Vi samlas Kl. 8.10 utanför kapphallsentren, det är mycket viktigt att ni är i tid!

På onsdagen ska vi iväg och simma igen. Vi samlas även då Kl.8.10 utanför kapphallsentren. Kom ihåg badkläder samt handduk!

Ja, hur blir det då med veckans läxor? Ja, min plan är att ge ut både läsläxan och matteläxan på onsdagen. Vad jag förstod av min vikarie, så var det väldigt många som glömt läseboken hemma den här veckan. Det känns sådär ska jag säga. Så nu vill jag att du hjälper ditt barn att packa ned både läxorna till onsdagen!

Hua, mycket information blev det nu, tur att ni är så fantastiska på att ta in information!

Nu önskar jag er alla en underbart härlig helg!

Kristina

About Kristina Jonsson

Jag heter Kristina Jonsson och arbetar i Sätunaskolan som ligger i Sigtuna kommun. Tillsammans med mina elever kommer vi att driva den här bloggen. Jag är mycket intresserad av skolutveckling och IKT-frågor, som för mig går hand i hand. Det jag brinner lite extra för i skolväg är Elevledda Utvecklingssamtal, Det flippade klassrummet och bloggandet med eleverna.

2 responses »

  1. Hej Kristina!
    Vad härligt att höra att du mår bättre❤du
    behövs i klassrummet måste jag säga.
    Tack för all information angående på tisdag
    då ska jag fixa tabletter för att både Calvin och jag bli åksjuka… Ser fram emot att umgås med dig och barnen ❤.
    Nu önskar jag dig en trevligt helg!
    Kraamm/ Valeria

  2. Bra att Informentor fungerar.
    Arvid och jag har läst vilka ”bollar” han har nått (målen som är markerade med cirklar)
    Utvecklingstipsen är väldigt informativa!

Kommentera

