Idag har vi arbetat med datorn som skrivredskap

Standard

Idag har vi skrivit om vår upplevelse på Bondgården. Vi använde datorn och alla tyckte att det var kul. När de skrivit en del, så upptäckte flera att det var konstiga röda streck under vissa av orden. Så fick vi in en bra stavningsträning i skrivprocessen. Tanken är att vi ska göra ett vackert collage och sätta upp utanför klassrummet. För då är det tillgängligt för alla att ta del av vår roliga vardag. Jag har glömt bort att säga till er, det är ingen idrott imorgon fredag. Conny och Anna-Maria är i badhuset hela dagen.
//Kristina och Quintus

About Kristina Jonsson

Jag heter Kristina Jonsson och arbetar i Sätunaskolan som ligger i Sigtuna kommun. Tillsammans med mina elever kommer vi att driva den här bloggen. Jag är mycket intresserad av skolutveckling och IKT-frågor, som för mig går hand i hand. Det jag brinner lite extra för i skolväg är Elevledda Utvecklingssamtal, Det flippade klassrummet och bloggandet med eleverna.

4 responses »

Kommentera

