Veckobrev vecka 42

Standard

KOM IHÅG!

Vecka 43

Måndag: Dans, Studiestöd, Kristina på kurs
Tisdag: Slöjd
Onsdag: Idrott, kom ihåg ombyte!
Torsdag: Skogsdag med Naturskolan
Fredag: Idrott, kom ombyte och handduk

Vecka 44

HÖSTLOV

www.2abloggenkristina.wordpress.com
Viktiga datum:
Bad, 21/11
Ingen fritids 16-17/10
Skogsdag med Naturskolan 25/10

 

Vecka 42-43

Hej!

Den här veckan har jag arbetat heltid och det har känts så härligt. Jag är inte helt på benen, men sakta men säkert kommer energin tillbaka. Vi har haft en händelserik arbetsvecka. I tisdags var vi och hälsade på bondgården Lovö, vid Drottningholm. Jag hoppas ni alla har haft möjligheten att se alla fina fotografier jag lagt in på klassbloggen från besöket.

I onsdags var vi och tränade att simma i Sigtuna. Det är flera som kan simma, men många är det som kämpar hårt med simtagen. Jag kan bara säga att kunna simma är den bästa livförsäkring ditt barn kan ha. Så mitt råd är att om ditt barn inte kan simma, så träna med han/hon själv eller anmäl till en simskola!

Vi har sedan i skolan fortsatt arbeta med tema Bondgården och det kommer vi att göra till och med nästa vecka. Idag (fredag) ska vi försöka sätta upp ett collage vi arbetat med. Det kommer att vara precis utanför klassrummet, så passa på att titta där, när du hämtar ditt barn.

Nästa vecka, så kommer jag att vara på kurs på måndag. Då kommer Anna-Karin att arbeta med klassen, så det känns bra. Det är alltid lättare med ett välkänt ansikte för barnen!

På torsdag, 25/10, ska vi arbeta hela dagen i skogen tillsammans med Naturskolan. Skoltiderna är de vanliga. Men självklart är det viktigt med varma, oömma kläder och stövlar på fötterna. Regnkläder om det regnar, för vi beger oss iväg oavsett väderlek. Det är bra om ditt barn har med sig ett sittunderlag och en vattenflaska. Vi tar med oss lunch från skolan. Den här gången får de hamburgare, så de behöver inte ta med lunchlåda den här gången.

Jag avslutar med en hälsning från idrotten;
”Tjabba 2 orna!!!!!!!!!
 
I fredags när vi hade idrottslektion reagerade jag på att det är många som inte har skor på fötterna ca 8-10 i varje klass????????
 Jag kan inte tvinga dem att ha skor men vi kan påpeka det med tanke på säkerheten , klämskador mm.
 Skulle ni kunna skriva med detta i nästa veckoblad hem till föräldrarna???
 Tack på förhand!!
 Mvh
conny”

Ha en fantastisk helg!Kristina

About Kristina Jonsson

Jag heter Kristina Jonsson och arbetar i Sätunaskolan som ligger i Sigtuna kommun. Tillsammans med mina elever kommer vi att driva den här bloggen. Jag är mycket intresserad av skolutveckling och IKT-frågor, som för mig går hand i hand. Det jag brinner lite extra för i skolväg är Elevledda Utvecklingssamtal, Det flippade klassrummet och bloggandet med eleverna.

Kommentera

