Veckobrev vecka 43-45

Standard

KOM IHÅG!

Vecka 44
HÖSTLOV

Vecka 45
Måndag: Dans, Studiestöd
Tisdag: Slöjd
Onsdag: Idrott, kom ihåg ombyte!
Torsdag: Studiebesök på ICA
Fredag: Idrott, kom ihåg ombyte, skor och handduk

 www.2abloggenkristina.wordpress.com
Viktiga datum:
Bad, 21/11
Studiebesök på ICA

Sjukanmälan; 08-591 267 41

Vecka 43-45

Hej!

Den här veckan känns det som tiden rusat fram. Mycket har vi gjort och upplevt. Vi har arbetat med temat Vänskap i svenska, So, Engelska och bild. Kom in i klassrummet och titta på fredsduvorna, som vi hängt upp!

Igår var vi iväg på höstpromenad i skogen med Naturskolan. Det var strålande solsken, men lite kallt. Det var väldigt många barn som hade för lite på sig, på kroppen och fötterna.. Det är väldigt tråkigt att ditt barns upplevelse inte känns så bra, för att fokus ligger på att han/hon fryser istället för den fantastiska naturupplevelsen det faktiskt var.
Idag så kommer vi att skriva om vår upplevelse där och förhoppningsvis så kommer allt in på klassbloggen under dagen, så att alla kan få ta del av det.

Nästa vecka är det höstlov. Det innebär att ditt barn är ledig från skolan. Fritids är öppet som vanligt.

Veckan därpå, vecka 45, är vi igång igen med nyladdade batterier. Vi har inte hunnit helt klart med tema Bondgården, så det ska vi avsluta. Vi kommer att arbeta vidare med temat Vänskap på olika sätt. Nästa större arbetsområde är Kropp och hälsa. På torsdag, 8/11, ska vi gå på studiebesök till ICA och lära oss mer om frukt och grönsaker. Det ska bli roligt att göra tillsammans med ditt barn!

Jag kommer att dra igång utvecklingssamtalen vecka 45 (äntligen!). Jag kommer att ringa var och en av er och boka in samtalstid.
Jag skickar med information från kommunen om inloggningen till Dexter samt Infomentor, för från och med 5/11 skall alla föräldrar i kommunen komma åt omdöme, närvaro mm.

Nu önskar jag er alla ett underbart höstlov. Kanske är det någon som ska gå Bus eller godis på Halloween?

Kristina

About Kristina Jonsson

Jag heter Kristina Jonsson och arbetar i Sätunaskolan som ligger i Sigtuna kommun. Tillsammans med mina elever kommer vi att driva den här bloggen. Jag är mycket intresserad av skolutveckling och IKT-frågor, som för mig går hand i hand. Det jag brinner lite extra för i skolväg är Elevledda Utvecklingssamtal, Det flippade klassrummet och bloggandet med eleverna.

2 responses »

Kommentera

