Idag har vi haft teknik

Standard

Nu har vi snart arbetat klart med tema Bondgården. Idag byggde vi Bondgårdar och resultatet blev fantastiskt! Barnens uppdrag var att samarbete i grupp (3-4 st/grupp), läsa och följa instruktionerna och sedan klippa, klistra och bygga ihop ladugårdar och bostadshus. De tekniska lösningarna blev många, för ibland hade det klippts för mycket eller för lite, limmet fäste inte mm. Självklart så bjuder vi på lite bilder från skaparglädjen.

I läroplanen (Lgr 11) står det så här för Teknik
”Eleven kan genomföra mycket enkla teknikutvecklings-och konstruktionsarbeten genom att pröva möjliga idéer till lösningar samt utforma enkla fysiska eller digitala modeller. Under arbetsprocessen bidrar eleven till att formulera och välja handlingsalternativ som leder framåt.”

 

Detta bildspel kräver JavaScript.

Om Kristina Jonsson

Jag heter Kristina Jonsson och arbetar i Sätunaskolan som ligger i Sigtuna kommun. Tillsammans med mina elever kommer vi att driva den här bloggen. Jag är mycket intresserad av skolutveckling och IKT-frågor, som för mig går hand i hand. Det jag brinner lite extra för i skolväg är Elevledda Utvecklingssamtal, Det flippade klassrummet och bloggandet med eleverna.

Ett svar »

Lämna en kommentar