Studiebesök på ICA Sätuna

Standard

Idag har vi hälsat på ICA Sätuna och träffat Peter som kan jättemycket om frukt och grönsaker. Vi fick provsmaka flera olika sorter, bland annat Drakfrukt, bananer och annat gott. Peter var väldigt duktig på att jonglera, vilket han visade oss. När det var dags att gå därifrån, så fick alla med sig cirka 1/2 kg frukt eller grönsaker, det var svårt att välja. Kristina fick ta ingefära, för Peter sa att hon skulle göra the på det, så skulle förkylningen gå över. Hoppas det funkar! Kristina sa att hon skulle testa ikväll och berätta imorgon om thet var gott eller äckligt. Jag tog lite passionsfrukt, för det gillar jag. Peter lärde oss väldigt mycket, fråga ditt barn, så kan han/hon berätta mer
//Quintus

Detta bildspel kräver JavaScript.

About Kristina Jonsson

Jag heter Kristina Jonsson och arbetar i Sätunaskolan som ligger i Sigtuna kommun. Tillsammans med mina elever kommer vi att driva den här bloggen. Jag är mycket intresserad av skolutveckling och IKT-frågor, som för mig går hand i hand. Det jag brinner lite extra för i skolväg är Elevledda Utvecklingssamtal, Det flippade klassrummet och bloggandet med eleverna.

4 responses »

Kommentera

