Veckobrev vecka 45-46

Standard

KOM IHÅG!

Vecka 46

Måndag: Dans, Studiestöd
Tisdag: Slöjd
Onsdag: Idrott, kom ihåg ombyte!
Torsdag:  
Fredag: Ingen idrott, Conny är på kurs

Vecka 47

Måndag: Dans, Studiestöd
Tisdag: Slöjd
Onsdag: Bad i Sigtuna, kom ihåg badkläder och handduk
Torsdag:
Fredag: Ingen idrott

www.2abloggenkristina.wordpress.com
Viktiga datum:

Sjukanmälan; 08-591 267 41

Vecka 45-46

Hej!

Varmt välkomna tillbaka efter höstlovet. Jag hoppas att även ni vuxna har haft det bra. Jag har förstått på era barn att de haft det superbra.

Vi har arbetat på jättebra, temat Bondgården är nu avslutat. Idag får barnen hem sina arbeten och lite annat roligt. Jag hoppas ni sätter er ned tillsammans och tittar på det han/hon tar hem.

Vi var i torsdags på studiebesök på ICA Sätuna och besökte deras frukt och grönsaksavdelning. Det var ett väldigt lyckat besök. Alla barn fick med sig cirka ½ kg frukt eller grönt med sig hem, fick ni föräldrar smaka något av det? Även jag fick med mig en liten påse och i den låg bland annat en ingefära, som jag ska göra The på. För Ingefärsthe ska tydligen bota förkylningar. Vi får se hur det smakar.

Vi har nu infört lite nytt. Veckans nyhetsspanare ska också få skriva om veckan i veckobrevet. Först ut är Benjamin V och Ellen:
”Hej på torsdag var vi på Ica. Vi fick lära oss om frukt och grönt. Vi fick smaka på många olika frukter och en av dem var drakfrukten. Han  jonglerade med mandariner, apelsiner, Galiameloner. Han hette Peter. På måndag hade vi dans och studiestöd. På tisdagen hade vi slöjd. På fredag har vi haft data. Ellen och Benjamin har skrivit i veckobrevet. I lilla aktuellt sa dem att flera arbetare 100 personer fick sluta på Ericson. Stormen Sandy har dragit in över USA. I USA har det blivit klart att Barack Obama får fortsätta styra landet.”

Det har blivit kallt ute, kolla i lådan att det finns ombyte och varma kläder. Alla är ute varje rast oavsett väder.

Nästa vecka är en vanlig arbetsvecka. Utvecklingssamtalen har börjat rulla på lite smått och ni som inte blivit inbokade, kommer jag att ta kontakt med i det närmaste. Jag har fått in ett förslag från en förälder att vi kan tipsa varandra om olika appar som kan användas i till exempel matte, så kan jag lägga in det på bloggen.

Ett annat förslag som kommit in, är att barnen i klassen kan tipsa om böcker på bloggen. Den sidan är skapad och Arvid har lagt in ett tips där. Så sitter ditt barn slukad vid en bok, låt han/hon skriva ned om den och lägga in på bloggen.

Vecka 47 och 48 ska vi vara med och tävla i skoltävlingen Återvinnarna – Jakten på de försvunna kartongerna. Jag bifogar redan information, så kan ni i lugn och ro sätta er in i er del. Nästa vecka får ni hem själva tävlingsformuläret. Du kan också läsa om tävlingen här; http://www.tetrapak.com/se/miljo/skoltavling/Pages/default.aspx

Ha en underbar helg!

Kristina

About Kristina Jonsson

Jag heter Kristina Jonsson och arbetar i Sätunaskolan som ligger i Sigtuna kommun. Tillsammans med mina elever kommer vi att driva den här bloggen. Jag är mycket intresserad av skolutveckling och IKT-frågor, som för mig går hand i hand. Det jag brinner lite extra för i skolväg är Elevledda Utvecklingssamtal, Det flippade klassrummet och bloggandet med eleverna.

Kommentera

