Ny läxa, veckans ord på svenska och engelska

Standard

Vi i klassen har bestämt att vi vill ha en till läxa. Vi vill nämligen väldigt gärna lära oss att skriva lite på engelska också. Då kom vi på att vi kunde ha Veckans ord, på svenska och engelska. Vi ska kunna skriva orden både på svenska och engelska, sedan ska vi också kunna sätta in de svenska orden i en mening på rätt sätt. Vi har bestämt att pröva oss fram och har valt att börja med tio ord, så får vi se om det är bra eller om vi vill ha  färre ord. Vi kommer att ha läxan från onsdag till onsdag och vi kommer att lägga in veckans ord här på bloggen.
Här kommer Veckans ord;
Dog  – Hund
Hen  – Höna
Eggs-
Ägg
Horse –
Häst
Sheep –
Får
Pig –
Gris
Strawberries –
Jordgubbar
Banana –
Banan
Mango –
Mango
Grapes –
Vindruvor

About Kristina Jonsson

Jag heter Kristina Jonsson och arbetar i Sätunaskolan som ligger i Sigtuna kommun. Tillsammans med mina elever kommer vi att driva den här bloggen. Jag är mycket intresserad av skolutveckling och IKT-frågor, som för mig går hand i hand. Det jag brinner lite extra för i skolväg är Elevledda Utvecklingssamtal, Det flippade klassrummet och bloggandet med eleverna.

6 responses »

  1. jag tycker att engelska läxan var roligt jag ser framimot nästa engelska läxan den var jätte rolig
    till min bästa klass från Arvid

Kommentera

