Veckobrev vecka 47

Standard

KOM     IHÅG!

Vecka     48, Återvinnartävling

Måndag:     Dans, Studiestöd, Philip prao vecka 48
Tisdag: Slöjd, Matteläxa in
Onsdag: Idrott, kom ihåg ombyte     och handduk, , Svenska läseboken in, ny läsläxa. Engelska skrivhäftet med     till skolan, nya glosor, Kristina på föreläsning på em.
Torsdag: Elevens val
Fredag: Eventuellt idrott,     Jag återkommer

Vecka 49

Måndag:     Dans, Studiestöd
Tisdag: Slöjd Matteläxa in, Kristina sjukskriven
Onsdag: Idrott, kom ihåg ombyte     och handduk, Svenska läseboken in, ny läsläxa Engelska skrivhäftet med till     skolan, nya glosor. Kristina sjukskriven
Torsdag: Kristina sjukskriven
Fredag: Idrott, kom ihåg     ombyte och handduk Kristina sjukskriven

www.2abloggenkristina.wordpress.com
kristina.jonsson@edu.sigtuna.se
Viktiga datum:
Julavslutning; 20/12 , Skoldagen     slutar kl 10.00

Sjukanmälan;     08-591 267 41

Vecka 47-48

 

Hej!

Oj, vad tiden har gått fort den här veckan! Ett, tu, tre så var det fredag igen. Nu är Philip, vår PRAO från Valstaskolan, hos oss. Han är jätteduktig och det är kul att se hur populär han är hos barnen. Han är hos oss nästa vecka också, sen ska han tillbaka till sin skola. Vi har lärt oss mer om kroppen och vi tränar oss på att skriva faktameningar.

I onsdags var vi iväg till Sigtunas simhall. Där tränade vi simning, som är ett av målen i ämnet idrott och hälsa. I tvåan ska man kunna simma 50 meter bröstsim. Prata med ditt barn om hur det går för henne/honom. Når hon/han målet eller behövs det tränas mer? Detta med att kunna simma är en av de billigaste och bästa livförsäkringar som ditt barn kan få, så är det svårt med simningen och ni har tid och möjlighet, så är det suveränt om ni kan åka till simhallen.

Nu är alla utvecklingssamtal gjorda och det var jättekul att träffa er alla tillsammans med barnen!

Hur går det för er i jakten med de försvunna kartongerna? Återvinnartävlingen är nu igång och jag är så spänd och nyfiken att höra hur det går för oss!

Veckans nyhetsspanare och veckobrevskrivare är Noa och Tasfia:

Välkommen till Noa och Tasfia.

Vi har haft dans och det var kul. Vi har haft slöjd. På onsdag har vi badat det var kul. Det var kul att simma. På torsdag hade vi matematik det var kul. På fredag hade vi ingen idrott det var tråkigt. Vi har inte haft idrott på länge. På fredag kom inte Philip.

Ha en underbar helg

Nästa vecka arbetar vi på som vanligt. Jag kommer att gå tidigare på onsdag, för då ska jag iväg på föreläsning. Vi kommer på torsdag ha elevens val, i stort sett hela dagen, precis som vi hade igår, när vi hade matteverkstäder. Jag pratade med Conny igår och han berättade att han igen är borta från skolan, fredagen den 30/11. Jag ska prata med kollegorna och höra om någon av dem kan ha idrotten, annars blir den tyvärr inställd igen. Jag återkommer så fort jag har besked.

Jag vill också berätta att jag kommer att vara borta från skolan 5-7/11. Jag har ju som ni vet, varit mycket sjuk under hösten, och är tyvärr inte helt bra. Vissa värden är inte bra och jag äter medicin för det. Jag kommer att avsluta medicinkuren de nämnda dagarna och min läkare har bestämt att jag ska vara hemma, för att undvika eventuella smittor, då jag är extra känslig för dessa just då.

Ha en underbar helg!

Kristina

About Kristina Jonsson

Jag heter Kristina Jonsson och arbetar i Sätunaskolan som ligger i Sigtuna kommun. Tillsammans med mina elever kommer vi att driva den här bloggen. Jag är mycket intresserad av skolutveckling och IKT-frågor, som för mig går hand i hand. Det jag brinner lite extra för i skolväg är Elevledda Utvecklingssamtal, Det flippade klassrummet och bloggandet med eleverna.

6 responses »

Kommentera

