Adventskalendern växer fram

Standard

Det var stor koncentration när arbetet med adventskalenderna påbörjades idag. Vilken fråga skulle jag skriva, var den lagom klurig, kunde jag själv svara på min fråga? Ja, det blev många funderingar, vartefter som arbetet växte fram. Sedan skulle kulans utsida/framsida målas och dekoreras. Här gällde att ha tungan rätt i mun. Sen kom vi på att vi måste ju måla en gran, där vi hänger upp våra kulor i. Fram med spännpapper och vattenfärg. Pappret blev rejält blött, vi blir tvungna att lägga den på tork. Vi får konturklippa den imorgon. Vad spännande det ska bli att se den färdig och jag undrar så vad mina kompisar skrivit för frågor. Kommer jag kunna svara på dem? Kommer mina kompisar att kunna svara på min fråga?

Detta bildspel kräver JavaScript.

About Kristina Jonsson

Jag heter Kristina Jonsson och arbetar i Sätunaskolan som ligger i Sigtuna kommun. Tillsammans med mina elever kommer vi att driva den här bloggen. Jag är mycket intresserad av skolutveckling och IKT-frågor, som för mig går hand i hand. Det jag brinner lite extra för i skolväg är Elevledda Utvecklingssamtal, Det flippade klassrummet och bloggandet med eleverna.

2 responses »

Kommentera

