Elevens val, Kemi och experiment

Standard

Idag har vi haft Elevens val, då fick vi bland annat höra och se Draken Berta och hennes experiment. Vi har även gjort två egna experiment. Dels så fick vi vatten att komma in i ett tomt glas, sen ”busade” vi och då lärde vi oss att man kan ”känna på eld” utan att bränna sig, det gäller att känna till knepet. Titta på bilderna och be ditt barn berätta. Jag lägger också in en länk, till vattenexperimentet, så den kan ses hemma. Alla har lovat att inte göra dessa experiment hemma, utan dessa får bara göras i vuxet sällskap! Vi var blandade i tre olika grupper tillsammans med 1a, bilderna är från ett av tillfällena

 

About Kristina Jonsson

Jag heter Kristina Jonsson och arbetar i Sätunaskolan som ligger i Sigtuna kommun. Tillsammans med mina elever kommer vi att driva den här bloggen. Jag är mycket intresserad av skolutveckling och IKT-frågor, som för mig går hand i hand. Det jag brinner lite extra för i skolväg är Elevledda Utvecklingssamtal, Det flippade klassrummet och bloggandet med eleverna.

One response »

Kommentera

