Quintus helg med Arvid

Standard

Arvid och Quintus

Jag och Quintus har jättekul ihop i fredags var vi i Sätunaparken och åkte pulka.

Sen var vi hos Calvin och lämna hans veckobrev sen gick vi hem och drack glögg det var gott.

Quintus återvinner till tävlingen.

I lördags var vi Stockholm och handla kläder och Quintus fick prova en vit skjorta på Lindex.

Sen åt vi mat på en restaurang där får man ta mjukglass och ta vilket strössel som man vill.

Vi var på NK och tittade på julskyltningen. Vi såg Barnen i Bullerbyn, Pippi, Tant Brun, Tomtebo barnen, Pettson och Findus plus Tomten.

I söndags var vi i badhuset i Valsta jag fick simma men Quintus fick inte för att han får inte bli blött

Sen åt vi mellis hela familjen åt pizza de var gott och en banan.

Sen drack vi glögg.

Från Arvid     

IMG_1746IMG_1764IMG_1727IMG_1753IMG_1728IMG_1762IMG_1714IMG_1721IMG_1769IMG_1722IMG_1713

About Kristina Jonsson

Jag heter Kristina Jonsson och arbetar i Sätunaskolan som ligger i Sigtuna kommun. Tillsammans med mina elever kommer vi att driva den här bloggen. Jag är mycket intresserad av skolutveckling och IKT-frågor, som för mig går hand i hand. Det jag brinner lite extra för i skolväg är Elevledda Utvecklingssamtal, Det flippade klassrummet och bloggandet med eleverna.

3 responses »

  1. Det känns sorgligt att lämna tillbaka Q imorgon…. han är så mysig och har varit med oss på allt i helgen. Ska blir kul att läsa vad han får göra i fortsättningen hos alla Arvids klasskompisar.

Kommentera

