Veckobrev vecka 49

Standard

KOM IHÅG!

Vecka 50

Måndag: Dans, Studiestöd
Tisdag: Slöjd Matteläxa in,
Onsdag: Idrott?? Conny är på kurs Svenska läseboken in, ny läsläxa
Torsdag: Lucia, teknik och bilddag
Fredag: Idrott?? Conny på kurs

Vecka 51

Måndag: Dansshow för skolans förskoleklasser och 1:or, Studiestöd,
Tisdag: Slöjd, Matteläxa in,  ElviraVfu-student
Onsdag: Idrott, kom ihåg ombyte och handduk, , Svenska läseboken in, ny läsläxa. Engelska skrivhäftet med till skolan, nya glosor,.
Torsdag: Julavslutning, Slut kl.10.00
Fredag: Jullov

www.2abloggenkristina.wordpress.com
kristina.jonsson@edu.sigtuna.se
Viktiga datum:
Julavslutning; 20/12 , Skoldagen slutar kl 10.00
Skolstart Vt 2013, 7/1, vanlig tid, Dans första lektionen.

Sjukanmälan; 08-591 267 41

Vecka 49-50

Hej!

Den här veckan har jag som ni vet varit hemma och sjukskriven större delen. Men jag har via mail haft kontakt med mina kollegor och förstått att det fungerat utmärkt under min frånvaro. De har arbetat på som vanligt och arbetsglädjen har varit på topp! Jag har varje dag lagt ut vår lucköppning på klassbloggen, så att den kan följas av er alla.

Nästa vecka ska vi i stort sett arbeta på som vanligt. På torsdag är det Lucia och då bjuder årets sexor på ett Luciatåg för oss i skolan. Den dagen tänkte vi också ägna åt ämnet teknik och bild. I Lgr 11 står det Undervisningen ska bidra till elevernas förståelse för hur teknik utvecklas i samspel med andra vetenskaper och konstarter.
Genom undervisningen i ämnet teknik ska eleverna sammanfattningsvis ges förutsätt­ningar att utveckla sin förmåga att

• identifiera och analysera tekniska lösningar utifrån ändamålsenlighet och funktion,

• identifiera problem och behov som kan lösas med teknik och utarbeta förslag till lösningar”

Detta kommer vi att göra genom att skapa. I dagligt tal kan det beskrivas som att vi pysslar, men nu vet ni att det alltså finns ett syfte med detta.

Som ni ser i rutan så finns en risk att det inte blir idrott alls nästa vecka. Conny är på kurs och i skrivandes läge har jag ingen som kan ta de lektionerna. Jag får återkomma om detta.

Veckans nyhetsspanare har varit Kevin och Afrah och här kommer deras del av veckobrevet:
Hej

Nyheter från lila aktuellt i veckan.
Några skolor sätter kameror utan tillstånd.
I några ställen (sverige) har många vägar stängt för trafik olyckor.
Några spel gör för mycket reklamer så att de får stänga reklamerna.
I veckan har kristina varit sjuk 4 dagar .
På fredag var det avlopp som luktade i skolan.

Från Kevin och Afrah .

Det har ju kommit otroligt mycket snö i veckan. Jag hoppas den kommit till glädje, i form av pulkaåkning och annat kul. Sen att det också innebär snöskottning för oss vuxna, det får vi ta.

Till helgen ska Quintus följa med Nelly hem, vad roligt! Önskar jag fått vara med vid dragningen, det är så spännande! Nelly med föräldrar, maila till mig på söndag. Då vill jag att Nelly ska ha skrivit och berättat om helgen och vad ni gjort tillsammans. Tar du fotografier, så bifoga dom vid sidan av (alltså inte inne i dokumentet). Är det svårt, kan ni bifoga bilder i ett USB-minne, så ordnar jag allt på måndag.

Nu önskar jag er alla en underbar helg!

Kristina

About Kristina Jonsson

Jag heter Kristina Jonsson och arbetar i Sätunaskolan som ligger i Sigtuna kommun. Tillsammans med mina elever kommer vi att driva den här bloggen. Jag är mycket intresserad av skolutveckling och IKT-frågor, som för mig går hand i hand. Det jag brinner lite extra för i skolväg är Elevledda Utvecklingssamtal, Det flippade klassrummet och bloggandet med eleverna.

One response »

Kommentera

