Veckobrev vecka 50

Standard

KOM IHÅG!

Vecka 51

Måndag: Dansshow för skolans förskoleklasser och 1:or, Studiestöd,
Tisdag: Slöjd, Matteläxa in, UTELEK, Varma kläder!!!
Elvira Vfu-student, första dagen
Onsdag: Idrott, kom ihåg ombyte och handduk, , Svenska läseboken in, ny läsläxa.,.
Torsdag: Julavslutning, Slut kl.10.00
Fredag: Jullov

Vecka 2

Måndag: Dans, Studiestöd, Loggboken tillbaka till skolan!
Tisdag: Slöjd, Matteläxa in,
Onsdag: Idrott, kom ihåg ombyte och handduk, , Svenska läseboken in, ny läsläxa. Engelska skrivhäftet med till skolan, nya glosor,.
Torsdag:
Fredag: Idrott, kom ihåg ombyte och handduk

www.2abloggenkristina.wordpress.com
kristina.jonsson@edu.sigtuna.se
Viktiga datum:
Julavslutning; 20/12 , Skoldagen slutar kl 10.00
Skolstart Vt 2013, 7/1, vanlig tid, Dans första lektionen!

Sjukanmälan; 08-591 267 41

pulka

Vecka 50-51

Hej!
Veckans nyhetsspanare är Elinah och Atakan:
På måndag hade vi dans.
I tisdag hade vi slöjd och det var nästan det roligaste i veckan.I onsdag hade vi idrott och den var rolig och för Svenskan var rolig. I torsdag hade vi lucia och det var det roligaste i veckan. Idag ska vi titta på mysteriet på Greve Holm.
Elinah.m Atakan

Vilken härligt rolig vecka vi har haft ihop! Jag njuter så av att arbeta tillsammans med era barn. Vi har lärt oss mycket, fått årets sista läxor, eller nästan i alla fall. För visst kommer vi ha en läsläxa över jullovet, men det är samma antal sidor, utsträckt över en längre tid.

Apropå läxor, så fick jag minsann höra att förra veckans matteläxa var lite svårare än vanligt (den om Bullerbybarnen). Då kommer ju lärarhjärnan igång och jag förstår att lästal, behöver vi träna lite mer på. Så det kommer det bli lite mer framöver i läxväg. Men vilka häftiga mattediskussioner vi haft, när eleverna utmanats lite mer. Det bästa är att ditt barn ger sig inte förrän han/hon förstår, utan fortsätter fråga, tills det sitter. Det är en sån underbar känsla i ett frökenhjärta!

Igår fick vi se Luciatåget i skolan. Det var 6:orna som lussade för oss och det var vackert och stämningsfullt. Sen gav vi oss i kast med teknik och bild och hade hur kul som helst! Det skapades fantastiska verk, men jag avstår att berätta vad, för jag fick höra att flera saker skulle ges bort i julklapp J

Nästa vecka är sista skolveckan för terminen, tiden har gått väldigt fort. Men så är det när man harkul! På måndag ska vi ha dansuppvisning tillsammans med 2B för skolans förskoleklasser samt 1.orna. Vi ska även titta på när 3:orna har uppvisning. Roligt att få visa upp vad vi kan, nu när vi haft dans en hel termin.

På tisdag så kommer Elvira Bloom till oss. Hon läser på lärarhögskolan i Uppsala och ska ha sin praktik hos mig och klassen. Det heter att hon är VFU-student, VFU betyder Verksamhets Förlagd Utbildning. Hon kommer att vara med oss fram till den 17/1-13.
Den tisdagen ska vi ha lite utelek har vi bestämt. Vi har nämligen kommit till första strecket i vår ärtburk, JIIPIIEEE!

På torsdag är terminens sista dag. Vi börjar i vanlig tid, med samling i klassrummet. Sedan har vi en gemensam avslutning i matsalen. Efter det går vi tillbaka till klassrummet och fikar tillsammans, barn och föräldrar. Jag hoppas att ni är många som kan komma, för jag vet att det betyder mycket för ditt barn!

Till helgen ska Quintus följa med Noa hem, vad roligt! Noa med föräldrar, maila till mig på söndag. Då vill jag att Noa ska ha skrivit och berättat om helgen och vad ni gjort tillsammans. Tar du fotografier, så bifoga dom vid sidan av (alltså inte inne i dokumentet). Är det svårt, kan ni bifoga bilder i ett USB-minne, så ordnar jag allt på måndag.

Nu önskar jag er alla en underbar helg med mycket utelek i snön!

Kristina  

luciatag_nosp_vit

About Kristina Jonsson

Jag heter Kristina Jonsson och arbetar i Sätunaskolan som ligger i Sigtuna kommun. Tillsammans med mina elever kommer vi att driva den här bloggen. Jag är mycket intresserad av skolutveckling och IKT-frågor, som för mig går hand i hand. Det jag brinner lite extra för i skolväg är Elevledda Utvecklingssamtal, Det flippade klassrummet och bloggandet med eleverna.

Kommentera

