Veckobrev vecka 51

Standard

KOM IHÅG!
Vecka 51
Måndag: Dansshow för skolans förskoleklasser och 1:or, Studiestöd,
Tisdag: Slöjd, Matteläxa in, UTELEK, Varma kläder!!!
Elvira Vfu-student, första dagen
Onsdag: Idrott, kom ihåg ombyte och handduk, , Svenska läseboken in, ny läsläxa.,.
Torsdag: Julavslutning, Slut kl.10.00
Fredag: Jullov

Vecka 2
Måndag: Dans, Studiestöd, Loggboken tillbaka till skolan!
Tisdag: Slöjd, Matteläxa in,
Onsdag: Idrott, kom ihåg ombyte och handduk, , Svenska läseboken in, ny läsläxa. Engelska skrivhäftet med till skolan, nya glosor,.
Torsdag:
Fredag: Idrott inställd, Conny på kurs
http://www.2abloggenkristina.wordpress.com
kristina.jonsson@edu.sigtuna.se
Viktiga datum:
Julavslutning; 20/12 , Skoldagen slutar kl 10.00
Skolstart Vt 2013, 7/1, vanlig tid, Dans första lektionen!
Sjukanmälan; 08-591 267 41

Vecka 51-2
Hej!
Årets sista veckobrev, och jag summerar lite av terminen i mina tankar. Det har varit en fantastisk termin för klassen. Vi har lärt oss mycket och alla barn har tagit rejäla kunskapskliv framåt! Som alltid i en skolgång, finns alltid saker kvar att bli bättre på. Men kom också ihåg allt det som ditt barn lärt sig och kom ihåg att berätta hur fantastiskt duktig han/hon är!
Den här veckan har varit omtumlande på flera sätt. Som ni nu vet hade vi besök av en sjuksköterska från Astrid Lindgrens barnsjukhus som informerade oss om en elev i klassen sjukdom. Ni har alla fått skriftlig information om detta, som jag skickade med ditt barn samma dag. Tveka inte att höra av er till mig om ni har frågor, tankar eller funderingar kring detta!
I tisdags började Elvira Blom sin praktik hos oss, jättekul! Hon kommer att vara med oss till den 17/1-13 denna period, så hon kommer att lära känna oss bra.
Imorgon, torsdag (20/12) är det terminsavslutning. Vi börjar vanlig tid Kl.08.10 i klassrummet och sedan är det gemensamt med hela skolan i matsalen, för att sedan avslutas i klassrummet med fika. Själva skoldagen är slut kl.10.00.
Vårterminen börjar 7/1-13 kl. 08.30 med vanlig skoldag, vilket innebär att klassen har dans 8.30 i idrottshallen. Vecka 2 är en ”vanlig” skolvecka med undantag fredagen 11/1-13, då idrotten är inställd, för Conny är på kurs.
Jag har precis fått veta vilka nästa termins simveckor blir, så det vill jag gärna förmedla till er redan nu. Vi kommer att simma i Sigtuna badhall på onsdagar, på morgonen, samma tid som den här terminen, veckorna 3, 7, 12 och 17.
Nu vill jag tacka er alla, barn och föräldrar för denna underbara termin! Jag ser fram mot vidare samarbete nästa termin! Jag önskar er alla ett underbart jullov med mycket snö och utelek!
Ett Gott slut och ett Gott Nytt År
Önskar

Kristina
fyrverkeri

2013

About Kristina Jonsson

Jag heter Kristina Jonsson och arbetar i Sätunaskolan som ligger i Sigtuna kommun. Tillsammans med mina elever kommer vi att driva den här bloggen. Jag är mycket intresserad av skolutveckling och IKT-frågor, som för mig går hand i hand. Det jag brinner lite extra för i skolväg är Elevledda Utvecklingssamtal, Det flippade klassrummet och bloggandet med eleverna.

Kommentera

