En alldeles vanlig arbetsdag

Standard

IMGP1406

IMGP1408

IMGP1409

Idag har vi fått ny läsläxa. Självklart så börjar vi träna den här i skolan först. Det är alltid en härlig arbetsro och alla är koncentrerade. Vi har också gått igenom engelskaläxan och sen satte vi upp alla kroppsdelar vi tränat på, plus några till, på vår kropp. Det var imponerande, vad många ord på engelska vi kunde, eller börjar kunna.
Apropå engelska, så tar vi nu paus från engelska glosläxan ett tag. För läxor skall ha ett syfte, och just nu, ska vi fördjupa oss i det vi kan i engelska. Sen kommer självklart lite inslag i form av sånger som vi ska träna på, här på bloggen.
//Kristina
IMGP1410

IMGP1411

IMGP1412

IMGP1413

IMGP1414

About Kristina Jonsson

Jag heter Kristina Jonsson och arbetar i Sätunaskolan som ligger i Sigtuna kommun. Tillsammans med mina elever kommer vi att driva den här bloggen. Jag är mycket intresserad av skolutveckling och IKT-frågor, som för mig går hand i hand. Det jag brinner lite extra för i skolväg är Elevledda Utvecklingssamtal, Det flippade klassrummet och bloggandet med eleverna.

Kommentera

