Veckobrev vecka 5

Standard

KOM IHÅG!
Vecka 6
Måndag: Dans, Loggboken tillbaka till skolan , Studiestöd
Tisdag: Slöjd, Matteläxa in,
Onsdag: Idrott, kom ihåg ombyte och handduk, , Svenska läseboken in, ny läsläxa.
Torsdag: Elevens val
Fredag: Idrott, kom ihåg ombyte och handduk, Kristina på kurs, vikarie

Vecka 7
Måndag: Dans, Loggboken tillbaka till skolan , Studiestöd
Tisdag: Slöjd, Matteläxa in, Loggboken tillbaka till skolan
Onsdag: Simma i Sigtuna badhall, kom ihåg badkläder och handduk, Svenska läseboken in, ny läsläxa.
Torsdag: Vinterdag med F-2A, Kläder efter väder!
Fredag: Idrott??
http://www.2abloggenkristina.wordpress.com
kristina.jonsson@edu.sigtuna.se
Viktiga datum:
Simdatum; 13/2, 20/3, 24/4
Studiedag 28/1
Sjukanmälan; 08-591 267 41
_________________________________________________________________________________________________________________
Vecka 5-6
Hej!
Den här gången blir det ett tidigt veckobrev och lite kortare än vanligt. Det beror på att jag åker till London i tjänsten, som jag berättat om tidigare. Därför skriver inte heller någon av eleverna i veckobrevet den här gången. Men det återkommer självklart nästa vecka!
Vikarien för mig kommer från Lärarjouren och hon/han får en planering från mig. Tidigare erfarenheter därifrån är bara positiva, så jag räknar med att det blir kanonbra!
Jag behöver er hjälp! Påminn barnen om att gå in och titta på klassbloggen. Jag kommer regelbundet att lägga in uppgifter för dem att göra. Uppgifterna hittar dom i flippfilmerna och/eller i inlägg som jag skrivit. Jag har förberett en ny flippfilm som publiceras på fredag, senast lördag. Den ger barnen en förkunskap till vad vi ska arbeta med i matten nästa vecka.
Quintus ska få följa med hem till Emil på fredag, jättekul! Jag vill att Emil mailar mig på söndag eftermiddag och berättar om helgen, vad ni har gjort. Tar ni fotografier, så bifoga dem separat, eller lägg in dem på en USB-sticka, så ordnar jag det på måndag. Nu vågar jag inte lova att jag hinner fixa in det på bloggen på söndag, men senast måndag är det gjort!
Nästa vecka kommer Sylvianne ut på VFU till oss. Barnen har ju träffat henne flera gånger, så det kommer att bli ett kärt återseende. Hon kommer att vara hos oss, tisdag, onsdag och torsdag, ända fram till och med vecka 12. Hon har då i uppdrag att genomföra vissa lektioner utifrån sin planering.
Jag passar på att önska er en härlig helg i förskott!
Kristina

About Kristina Jonsson

Jag heter Kristina Jonsson och arbetar i Sätunaskolan som ligger i Sigtuna kommun. Tillsammans med mina elever kommer vi att driva den här bloggen. Jag är mycket intresserad av skolutveckling och IKT-frågor, som för mig går hand i hand. Det jag brinner lite extra för i skolväg är Elevledda Utvecklingssamtal, Det flippade klassrummet och bloggandet med eleverna.

Kommentera

