Emils helg med Quintus

Standard

Det här har varit den bästa helgen någonsin.
Jag har fått åka hem till Benjamin på fredagen. Vi såg på Jurassic Park, det var lite läskigt när T-rexen kom till bilen. När vi kom hem till Emil på kvällen så fick vi fredagsmysa i sängen med godis och chips samtidigt som vi tittade på Gladiatorerna.
På lördagen letade vi skatter. Det är något som kallas för geocaching. Det var spännande. Emil hittade den första skatten och Monica hittade den andra skatten.
Sen åkte jag till Emils mormor. Hon stickade nya vantar åt mig, för jag hade tappat bort en då vi var på skattjakt.
På söndagen kom Benjamin och åt pizza hos Emil. Det var gott.
Vi avslutade kvällen med att Emil läste sin läsläxa för mig.

About Kristina Jonsson

Jag heter Kristina Jonsson och arbetar i Sätunaskolan som ligger i Sigtuna kommun. Tillsammans med mina elever kommer vi att driva den här bloggen. Jag är mycket intresserad av skolutveckling och IKT-frågor, som för mig går hand i hand. Det jag brinner lite extra för i skolväg är Elevledda Utvecklingssamtal, Det flippade klassrummet och bloggandet med eleverna.

One response »

Kommentera

