Förklarande tankar kring utvecklingssamtalen

Standard

Ditt barn har förberett sig i skolan, för att kunna leda ett samtal med dig. Han/hon kommer att visa, berätta och förklara sitt skolarbete för dig de första 20 minuterna. Det är bra om du som förälder ställer frågor till ditt barn, så att samtalet flyter på. Exempelvis så ber du ditt barn att berätta mer, förklara hur det menar, hur det tänkte med olika saker.
Som jag berättat tidigare, så finns skriftliga omdömen för höstterminen uppdaterade, skrivna på jullovet. Så gå igenom dessa med ditt barn på Infomentor, via skolportalen

About Kristina Jonsson

Jag heter Kristina Jonsson och arbetar i Sätunaskolan som ligger i Sigtuna kommun. Tillsammans med mina elever kommer vi att driva den här bloggen. Jag är mycket intresserad av skolutveckling och IKT-frågor, som för mig går hand i hand. Det jag brinner lite extra för i skolväg är Elevledda Utvecklingssamtal, Det flippade klassrummet och bloggandet med eleverna.

5 responses »

  1. Infomentor brukar vi göra innan mötet hemma.
    När barnet ska visa o berätta för oss på mötet är det böcker/arbetsuppgifter eller dator?

  2. Infomentor brukar vi göra innan mötet hemma.
    När barnet ska visa o berätta för oss på mötet är det böcker/arbetsuppgifter eller material på dator?

Kommentera

