Veckobrev vecka 7

Standard

KOM IHÅG!
Vecka 8
Måndag: Dans, Loggboken tillbaka till skolan , Studiestöd
Tisdag: Slöjd, Matteläxa in,
Onsdag: Idrott, kom ihåg ombyte och handduk, , Svenska läseboken in, ny läsläxa.
Torsdag: Studiebesök i kommunhuset
Fredag: Idrott, kom ihåg ombyte och handduk, Quintus hem med Samrand

Vecka 9 – Sportlov

Vecka 10
Måndag: Dans, Loggboken tillbaka till skolan , Studiestöd
Tisdag: Studiebesök på konserthuset
Onsdag: Idrott, kom ihåg ombyte och handduk, , Svenska läseboken in, ny läsläxa. Matteläxa in, ny matteläxa
Torsdag:
Fredag: Idrott, kom ihåg ombyte och handduk,
http://www.2abloggenkristina.wordpress.com
kristina.jonsson@edu.sigtuna.se
Viktiga datum:
Simdatum;20/3, 24/4
Studiebesök 21/2, 5/3
Sjukanmälan; 08-591 267 41
______________________________________________________________________
Vecka 7-8
Hej!
Vilken rolig och händelserik vecka! Vi har simmat, haft vinterdag och kommit igång med utvecklingssamtalen. Svårt att avgöra vad som varit roligast.
Veckans nyhetsspanare är Liam och Yasemin och här är deras del av veckobrevet:
På måndag lärde vi oss om tidslinje det var Sylvianne hade den lektionen. Och på måndag tränade vi på dansen som vi ska visa upp på kulturum. och på Tisdag lärde vi oss om igelkott flickan som levde i sten Tiden. på Onsdag hann vi inte till bussen till badet. Men det va kul att simma.vi hade ute dag många åkte skridskor några snöskulpturer. vissa har haft utveklingsamtal i Torsdag .det va ingen jumpa på fredag. vissa är klara med bollen i syslöjden i trä slöjden så håler det på med en pena.vi har fått ny svenska läxa.i Tisdag hade bild då klipte vi hender.den som ska ta hem Quintus är Benjamin S.

Här kommer några rader från Sylvianne
Hej alla elever och föräldrar!
Först och främst vill jag önska alla elever en trevlig alla hjärtans dag! Jag hoppas också att ni har haft en bra vinterdag i skolan i dag.
Nu har redan två av mina fem praktikveckor passerat. Tiden går som bekant snabbt när man har roligt. När man dessutom har äran att vara i Sätunaskolans bästa klass blir det ännu roligare. Jag vill verkligen att ni skall veta detta alla föräldrar: Era barn är fantastiska! Alltid trevliga och glada och mycket nyfikna, en viktigt egenskap när det gäller att tillgodogöra sig kunskap.

Jag skulle med ett par rader vilja passa på att berätta lite om vad vi gör i klassen under ”mina” lektioner. Då ägnar vi oss nämligen åt närområdesstudier, vilket innebär att vi lär oss mer om Märsta och dess omnejd utifrån dess historia, geografi och samhällsfunktion (ämnen som faller inom samhällsorientering). Under förra veckan lärde sig era barn bl a vad ortsnamnet Märsta betyder. Fråga dem, så kan de förklara det för er. De kan också berätta hur ett fiskmjärde fungerar och att det är en uppfinning och fiskeredskap som man kan spåra 7 500 år tillbaka i tiden här i Sverige. (Där fick vi även in ämnet teknik i våra närområdesstudier.)
Nästa vecka skall vi titta lite närmare på vad begreppet kommun innebär. Vi skall bl a göra ett studiebesök i kommunhuset.
Jag hoppas att ni får en fortsatt trevlig vecka och en ännu trevligare helg!
Vi ses på tisdag!
Hälsningar Sylvianne

Till helgen följer Quintus med Benjamin S hem. Jag vill att Benjamin S mailar mig på söndag eftermiddag och berättar om helgen, vad ni har gjort. Tar ni fotografier, så bifoga dem separat, eller lägg in dem på en USB-sticka, så ordnar jag det på måndag.
Nästa vecka fortsätter utvecklingssamtalen. Barnen är jättesugna på detta och längtar efter sina utvecklingssamtal. Därför är det mycket viktigt att du kommer i tid, så att ditt barn inte behöver vänta. Skulle du komma försent, så påverkar det även de barn med förälder som kommer efter ditt barn. Måste du byta tid, så får du själv göra det, med någon i klassen. Kom då ihåg att meddela mig förändringen!
Kristina

About Kristina Jonsson

Jag heter Kristina Jonsson och arbetar i Sätunaskolan som ligger i Sigtuna kommun. Tillsammans med mina elever kommer vi att driva den här bloggen. Jag är mycket intresserad av skolutveckling och IKT-frågor, som för mig går hand i hand. Det jag brinner lite extra för i skolväg är Elevledda Utvecklingssamtal, Det flippade klassrummet och bloggandet med eleverna.

Kommentera

