Veckobrev vecka 12

Standard

KOM IHÅG!
Vecka 13
Måndag: Loggboken tillbaka till skolan ,Studiestöd
Tisdag: Slöjd, Matteläxa in, ny matteläxa
Onsdag: Idrott, kom ihåg ombyte och handduk, , Svenska läseboken in, ny läsläxa.
Torsdag: Elevens val, Quintus med Calvin hem
Fredag: Ledig, Långfredag

Vecka 14
Påsklov
Vecka 15
Måndag: Loggboken tillbaka till skolan. Ingen dans! Studiestöd
Tisdag: Slöjd, Matteläxa in, ny matteläxa
Onsdag: Idrott, kom ihåg ombyte och handduk, , Svenska läseboken in, ny läsläxa.
Torsdag: Elevens val
Fredag: Idrott, Kom ihåg ombyte och handduk. Kristina på kurs
http://www.2abloggenkristina.wordpress.com
kristina.jonsson@edu.sigtuna.se
Viktiga datum:
Simdatum;24/4
Sista dagen att besvara skolinspektionens enkät 5/4
Sjukanmälan; 08-591 267 41
____________________________________________________________________________________________________________________________

Vecka 12-13
Hej!
Det känns som tiden rusar fram, när jag är tillsammans med era barn! Vi har alltid så mycket kul på gång! I måndags var det dags för den efterlängtade dansuppvisningen när vi var på besök i Hellsingstad. Flera var pirriga i magen, men det släppte snabbt, när de väl börjat dansa. Allt gick perfekt och det var en underbar föreställning!
I onsdags var det dags för att träna vidare på att simma. Det märks på alla barn, hur mycket de njuter av att simma och leka i vattnet. Det är en fröjd att se dem!
Idag (fredag) så är det äntligen dags att inkassera vår välförtjänta belöning. Vi har fått ihop ärtor till andra strecket och det firar vi med popcorn och filmmys. Vi såg Jorden runt med Timon och Pumba, vilket passar bra. Nästa arbetsområde är nämligen ”Från Sätunaskolan ut i världen”. Titta på flippfilmen som läggs upp på bloggen i helgen.

Veckans nyhetsspanare är Ludvig och Benjamin S och här är deras del av veckobrevet
Det var kul när vi hade so. Vi har skrivit våran utvärdering. Vi har skrivit en dikt om längtan. Dans i: hellsingstad.vi har fått en ny matte läxa. Det var också kul när vi hade när vi hade svenska. Det var kul när vi var och simmade. Vi har haft 2 stjärnor och en önskan.vi har jobbat i arbetsboken.

Nästa vecka är en vanlig arbetsvecka. Sen är det dags för påsklov. Känns lite konstigt, för det var väl inte så länge sen som vi hade sportlov?

Jag har en hälsning från skolinspektionen;
Det är av stor vikt att så många som möjligt besvarar Skolenkäten. Vi har därför förlängt svarstiden till fredagen den 5 april. Denna förlängda svarstid gäller samtliga, vänligen meddela därför även vårdnadshavare om detta.
Vi vill också informera om att minst 65% måste besvara enkäten för att resultatet ska redovisas. Det är således viktigt att så många som möjligt besvarar enkäten. Du kan följa svarsfrekvensen för din skolenhet i portalerna där du registrerarade antal pedagogisk personal och elever.
För frågor om registrering eller inloggningsuppgifter kontakta Entergate AB på 035-15 59 15 eller skolenkaten@entergate.se.
Om du har övriga frågor om Skolenkäten är du välkommen att höra av dig till oss via Skolinspektionens växelnummer 08-586 080 00 eller e-post skolenkaten@skolinspektionen.se. För mer information om Skolenkäten gå in på http://www.skolinspektionen.se/skolenkaten.
Denna information går ut till alla skolenheter som deltar i Skolenkäten. Om ni redan har besvarat enkäten, eller har varit i kontakt med oss, ber vi er ha överseende med detta meddelande.
Med vänlig hälsning,
Skolinspektionen
Jag har pratat med några föräldrar om att det skulle vara positivt och trevligt för oss alla, att träffas och ha en knytis middag ihop. Vi behöver ha middagen på en måndag. Jag har ett förslag på ett datum, den 29/4. För då vet jag att vi i arbetslaget planerat att ha ett event till er föräldrar (information om detta kommer senare). Jag tänker att det brukar vara mycket möten och händelser på våren, så jag vill försöka bidra till att inte boka upp er för mycket. Jag skulle vilja att vårgruppen organiserade detta, men mitt tips är att göra det så enkelt som möjligt. Vi kan äta i klassrummet, så blir vi inte så utspridda. Vårgruppen består av Atakans föräldrar, Saweras föräldrar, Afrahs föräldrar, Dereks föräldrar, Erins föräldrar, Camelias föräldrar, Benjamin S föräldrar, Ludvigs föräldrar och Benjamin V föräldrar. Sammankallade är Benjamin V föräldrar.
På lördag är det Earth Hour, släck lampor, stäng av tvn, tänd ljus och umgås. Kl.20.00-21.00
Till helgen följer Quintus med Ludvig hem. Jag vill att Ludvig mailar mig på söndag eftermiddag och berättar om helgen, vad ni har gjort. Tar ni fotografier, så bifoga dem separat, eller lägg in dem på en USB-sticka, så ordnar jag det på måndag.
Kristina

About Kristina Jonsson

Jag heter Kristina Jonsson och arbetar i Sätunaskolan som ligger i Sigtuna kommun. Tillsammans med mina elever kommer vi att driva den här bloggen. Jag är mycket intresserad av skolutveckling och IKT-frågor, som för mig går hand i hand. Det jag brinner lite extra för i skolväg är Elevledda Utvecklingssamtal, Det flippade klassrummet och bloggandet med eleverna.

Kommentera

