Earth hour

Standard

Hemma hos mig släckte jag och alla mina grannar! Härligt att så många tycker detta är viktigt! Hos mig mös vi med tända ljus och drack the.

image
”I Stockholm var Stadshuset, Kulturhuset, Globen, Dramaten och Kaknästornet nedsläckta, liksom flera av de kungliga slotten och Friends Arena i Solna, uppger Världsnaturfonden.

I Göteborg släcktes Poseidon, Stadsteatern och Kungsportsavenyn och i Malmö lystes inte Turning Torso och Operan upp som vanligt.

Totalt var 210 kommuner i landet engagerade i ”Earth Hour”. Söderhamn och Timrå är två exempel, där gatubelysningarna släckts, enligt kommunerna.

Vattenfall har under kvällen mätt effektuttaget i deras nät var femte minut. Och bolaget märkte att energiförbrukningen minskade under Earth Hour, berättar pressekreteraren Robert Pletzin.” (Källa,Svt.se)
Här nedan kan du se bilder från olika delar ivärlden,hur det såg ut när de släckte.

About Kristina Jonsson

Jag heter Kristina Jonsson och arbetar i Sätunaskolan som ligger i Sigtuna kommun. Tillsammans med mina elever kommer vi att driva den här bloggen. Jag är mycket intresserad av skolutveckling och IKT-frågor, som för mig går hand i hand. Det jag brinner lite extra för i skolväg är Elevledda Utvecklingssamtal, Det flippade klassrummet och bloggandet med eleverna.

4 responses »

Kommentera

