En ny klassaga

Standard

Idag blev äntligen vår nya klasssaga klar. det är en fortsättning på Poppi och Max, de figurer vi skapade när vi gick i 1:an. Du hittar vår tidigare saga under rubriken Klassens arbete. Den här sagan heter Poppi och Max möter Andre som är förtrollad. Alla namn och karaktärer är valda i demokrati av klassen och eventuella likheter med oss själva, är absolut med meningen.

About Kristina Jonsson

Jag heter Kristina Jonsson och arbetar i Sätunaskolan som ligger i Sigtuna kommun. Tillsammans med mina elever kommer vi att driva den här bloggen. Jag är mycket intresserad av skolutveckling och IKT-frågor, som för mig går hand i hand. Det jag brinner lite extra för i skolväg är Elevledda Utvecklingssamtal, Det flippade klassrummet och bloggandet med eleverna.

2 responses »

  1. Händelserika bilder.
    Bra berättelse.
    Önskan Att några texter låg kvar lite längre så man hinner läsa klart,

  2. Hej på Er!
    Vilken fantastisk saga ni har skrivit och ritat. Framförallt har ni utvecklat ert sätt att skriva och rita. Jag tycker att saga är spännande och den tar flera oväntade vändningar! Vilken fantasi ni har! Fortsätt att skriva sagor, ni är jätte duktiga på det!
    Kram från Sylvianne

Kommentera

