Veckobrev vecka 15

Standard

KOM IHÅG!
Vecka 16
Måndag: Loggboken tillbaka till skolan. Ingen dans! Studiestöd
Tisdag: Slöjd, Matteläxa in, ny matteläxa
Onsdag: Idrott, kom ihåg ombyte och handduk, , Svenska läseboken in, ny läsläxa.
Torsdag: Elevens val
Fredag: Idrott, Kom ihåg ombyte och handduk. Quintus med Oliwia hem
Vecka 17
Måndag: Loggboken tillbaka till skolan. Studiestöd, OBS! Gå och Cyklaprojektet startar
Tisdag: Slöjd, Matteläxa in, ny matteläxa
Onsdag: Simträning i Sigtuna badhus. Svenska läseboken in, ny läsläxa.
Torsdag: Elevens val
Fredag: Idrott, Kom ihåg ombyte och handduk. Kristina på kurs

http://www.2abloggenkristina.wordpress.com
kristina.jonsson@edu.sigtuna.se
Viktiga datum:
Simdatum;24/4
__________________________________________________________________________________________________________________________
Vecka 15-16
Hej!
Välkomna tillbaka efter ett skönt påsklov! Alla är utvilade, de flesta är friska och vi har kommit igång bra!
Vi har börjat lära oss multiplikation, vilket inte är helt lätt. Vi började med 2.ans och 10:ans tabell. Vi pratar om samband mellan upprepad addition (2+2+2 = 3*2). Prata gärna om detta vid middagsbordet hemma, för ju mer vi möter de matematiska uttrycken och för träna oss, desto lättare får vi att förstå dem. Jag gör en förklarande flipp i helgen, samt att jag lägger ut en matteläxa på bloggen om multiplikation nästa vecka (tisdag).
Vi har även startat vår resa från Sätunaskolan ut i världen, spännande ska det bli!
Nästa vecka är en vanlig arbetsvecka. Vi kommer att arbeta på, vilket känns bra nu efter lovet!

Veckans nyhetsspanare är Hanna och Atakan och här är deras del av veckobrevet
Vi har tittat på en flipp om Från Sätunaskolan ut i världen.
Vi har haft slöjd.
Vi har haft elevens val.
Vi har haft engelska.
Vi har haft idrott.
Vi har haft matte.
Vi har haft stjärnor och en önskan.
Vi har haft läsläxa.
Vi har lärt oss två sånger.
Vi har haft svenska.
Vi har sammanfattat kapitel med en bild från fågeltjuvarna.
Vi har haft so.
Atakan Hanna

Till påsklovet följer Quintus med Yasemin hem. Jag vill att Yasemin mailar mig på söndag eftermiddag och berättar om helgen, vad ni har gjort. Tar ni fotografier, så bifoga dem separat, eller lägg in dem på en USB-sticka, så ordnar jag det på måndag.
Nu önskar jag er alla ett härligt påsklov.
Kristina

About Kristina Jonsson

Jag heter Kristina Jonsson och arbetar i Sätunaskolan som ligger i Sigtuna kommun. Tillsammans med mina elever kommer vi att driva den här bloggen. Jag är mycket intresserad av skolutveckling och IKT-frågor, som för mig går hand i hand. Det jag brinner lite extra för i skolväg är Elevledda Utvecklingssamtal, Det flippade klassrummet och bloggandet med eleverna.

Kommentera

