Angående vikariesituationen 12/4

Standard

Hej
I fredags, 12/4, när jag var på kurs, så hade jag vikarie inhyrd. På kvällen fick jag sen veta att min vikarie kränkt en del av barnen i klassen, genom skrik och att hon varit hårdhänt. Idag har vi arbetat med detta och rett ut vad som hänt. Berörda föräldrar är kontaktade och informerade. Allt är dokumenterat och Mattias Ramberg, som är tf rektor, kommer imorgon att träffa chefen för det bemanningsföretag vars tjänster vi nyttjat.
Detta är så beklagligt och ledsamt och inget som vi från Sätunaskolan accepterar eller tolererar. Jag har lovat era barn och jag lovar er,att den vikarien kommer inte att komma att arbeta som vikarie hos oss någonsin igen!
Har ni frågor angående detta, så kontakta Mattias Ramberg.
//Kristina

About Kristina Jonsson

Jag heter Kristina Jonsson och arbetar i Sätunaskolan som ligger i Sigtuna kommun. Tillsammans med mina elever kommer vi att driva den här bloggen. Jag är mycket intresserad av skolutveckling och IKT-frågor, som för mig går hand i hand. Det jag brinner lite extra för i skolväg är Elevledda Utvecklingssamtal, Det flippade klassrummet och bloggandet med eleverna.

One response »

  1. Det är jätte bra om ni tar reda på det här. Det är helt sjukt att hur en lärare kan bete så här fast över våra barnen. Vi vill aldrig att våra barn ska få någonsin problem av någon främmande. Vi vill att våra barnen ska få ordinarie lärare som vardag.

Kommentera

