Veckobrev vecka 16

Standard

KOM IHÅG!
Vecka 17
Måndag: Loggboken tillbaka till skolan. Studiestöd OBS! Gå och Cyklaprojektet startar
Tisdag: Slöjd, Matteläxa in, ny matteläxa
Onsdag: Simning i Sigtuna, kom ihåg badkläder och handduk. OBS! Samling Kl 8.00 Svenska läseboken in, ny läsläxa.
Torsdag: Idrott, Kom ihåg ombyte och handduk
Fredag: Ingen idrott
_____________________________________________________________________________________________________________________________

Vecka 16-17
Hej!
Oj, så fort denna trevliga vecka har gått! Det känns som den bara var en blinkning lång. Ja, mycket har vi hunnit med i alla fall.
Igår gjorde vi ett läxförhör på vårt SO-område, Från Sätunaskolan ut till världen. Jag har inte hunnit rätta, men vid en hastig glimt, så måste jag säga att de flesta verkar kunna detta riktigt bra. En del valde att försöka namnge samt placera ut alla världsdelar och även där har jag imponerats av alla kunskaper.
Matteläxan finns att göra på bloggen. Har ditt barn inte gjort den, så vill jag att du påminner om denna.

Veckans nyhetsspanare är Sawera och Kevin och här är deras del av veckobrevet
Vi har jobbat med värds delarna . Vi har haft elevens val det var kul.
Vi har haft matte läxa på bloggen. Vi har tagit med oss böker till skolan. Vi har haft tyst läsning. Vi har haft engelska vi rita en regnbåge. Vi har haft klassråd. Vi har läst fågeltjuvarna.
Kevin Sawera
<del

Vårvädret är här och som vanligt är aprilvädret ganska ombytligt. Det är därför viktigt att alla har ombyte i sin låda i kapphallen. För man hinner bli rejält blöt på en rast!
OBS!!!!
Den 29/4 är det familjekväll här i Sätunaskolan, då bjuder vi på sång och vernissage. Vårgruppen hälsar att eftersom det kommit önskemål om att äta lite ihop, så hälsar de att vi träffas i klassrummet kl.17.30. Var och en tar med vad den vill äta och, samt bestick, tallrik och glas. Vårgruppen bjuder på bröd, smör, kaffe och kaka.
Nästa vecka är det simning, onsdagen 24/4. Då vi haft lite stressigt till bussen, så vill jag att vi samlas kl 8.00 utanför kapphallen, så att vi hinner med bussen. Kom ihåg badkläder och handduk. Det är helt okey att skicka med en frukt till ditt barn (om du vill).
Eftersom det är badvecka i skolan, så är det ingen idrott på fredag. Conny har därför gett oss en extra idrottstimme på torsdagen, så då ska alla ta med sig ombyte och skor.
Till påsklovet följer Quintus med Oliwia hem. Jag vill att Oliwia mailar mig på söndag eftermiddag och berättar om helgen, vad ni har gjort. Tar ni fotografier, så bifoga dem separat, eller lägg in dem på en USB-sticka, så ordnar jag det på måndag.
Jag önskar er alla en härlig vårhelg! Hoppas det blir lite solsken! Är det förresten någon som sett Tussilago än? Jag har det inte och jag längtar så!
Kristina

20130418-222911.jpg

About Kristina Jonsson

Jag heter Kristina Jonsson och arbetar i Sätunaskolan som ligger i Sigtuna kommun. Tillsammans med mina elever kommer vi att driva den här bloggen. Jag är mycket intresserad av skolutveckling och IKT-frågor, som för mig går hand i hand. Det jag brinner lite extra för i skolväg är Elevledda Utvecklingssamtal, Det flippade klassrummet och bloggandet med eleverna.

Kommentera

