Kolla in våra läckra tecknade serier!

Standard

Hej
Jag fick igår den sista av de serier vi skrivit och skapat och de blev så otroligt fantastiska så jag vill dela med av dessa. Det vi gjort det är att vi dels lärt oss vad det finns för skrivregler kring serietecknandet. Vi hade också lite teckningstips, på HUR man tecknar en krokodil (inte helt lätt) Alla fick sedan samma serie att avsluta på fyra rutor, då tränades förmågan att ha en röd tråd i berättelsen samt att avsluta en berättelse. Alstrena är underbara och ingen är den andra lik. Läs och be ditt barn berätta hur hon/han tänkte och njut!
Fortsatt trevlig helg!
//Kristina

About Kristina Jonsson

Jag heter Kristina Jonsson och arbetar i Sätunaskolan som ligger i Sigtuna kommun. Tillsammans med mina elever kommer vi att driva den här bloggen. Jag är mycket intresserad av skolutveckling och IKT-frågor, som för mig går hand i hand. Det jag brinner lite extra för i skolväg är Elevledda Utvecklingssamtal, Det flippade klassrummet och bloggandet med eleverna.

4 responses »

Kommentera

