Veckobrev vecka 17

Standard

KOM IHÅG!
Vecka 18
Måndag: Loggboken tillbaka till skolan. Studiestöd, Familjekväll Kl 17.30-19.00
Tisdag: Slöjd, Matteläxa in, ny matteläxa
Onsdag: Helgdag, Ingen skola
Torsdag: Svenska läseboken in, ny läsläxa. Elevens val
Fredag: Studiedag, ingen skola

Vecka 19
Måndag: Loggboken tillbaka till skolan. OBS! Vårdag, kläder efter väder! Studiestöd,
Tisdag: Slöjd, Matteläxa in, ny matteläxa
Onsdag: Svenska läseboken in, ny läsläxa. Idrott, kom ihåg ombyte
Torsdag: Helgdag, Kristi Himmelfärd
Fredag: Klämdag, ingen skola

http://www.2abloggenkristina.wordpress.com
kristina.jonsson@edu.sigtuna.se
Viktiga datum:
Familjekväll 29/4
Vårdag 6/5
Sjukanmälan; 08-591 267 41
_______________________________________________________________________

Vecka 17-18
Hej!
Vi har haft en suberbra arbetsvecka tillsammans! Vi har hunnit med mycket samtidigt som vi har haft roligt! Jag har äntligen sett tussilago! Det är härligt med alla vårtecken som kommer i sådan fart nu.
Vi har bland uppmärksammat Världsboksdagen genom att vi samarbetade med 1A. Ni som inte sett inslaget på bloggen, rekommenderar jag varmt att ni kollar in det.
Jag har lagt in en del flippar i bloggen och tanken med dem, är att de ska underlätta för ditt barn, i inlärningen. Så snälla, påminn ditt barn att kolla in bloggen regelbundet, helst varje dag.

Veckans nyhetsspanare är Emil och Yasemin och här är deras del av veckobrevet
Vi har badat i sigtunabadet Quintus var badvakt.
vi har lärt oss 10 tals över gongar.
Vi hr haft musik Quintus lyssnat.
Vi har haft bild. Vi har skrivit en bok recension.
Vi har haft dans. Vi har haft musik
Vi har haft idrott . Kristina har läst Klas Klättermus.
vi har haft svenska.vi har läst fågeltjuvarna.
Vi hag gjort en berättelse till en bild.
Vi har gjort spegling.vi har haft klas råd.
Vi har tittat på lilla Aktuellt.

OBS!! Läs bilagan, där det står om Kommunals strejkvarning! Mycket viktigt att ni följer med på nyheterna!
Nästa vecka börjar vi med Familjekvällen, därför kör jag här en repetion av vad jag skrev i förra veckans veckobrev.
OBS!!!! (nr2)
Den 29/4 är det familjekväll här i Sätunaskolan, då bjuder vi på sång och vernissage. Vårgruppen hälsar att eftersom det kommit önskemål om att äta lite ihop, så hälsar de att vi träffas i klassrummet kl.17.30. Var och en tar med vad den vill äta och, samt bestick, tallrik och glas. Vårgruppen bjuder på bröd, smör, kaffe och kaka.
För övrigt är det en kortare arbetsvecka än vanligt, barnen är lediga både onsdag och fredag från skolan. Därför är också läsläxan flyttad till torsdag.
Till helgen följer Quintus med Liam hem. Jag vill att Liam mailar mig på söndag eftermiddag och berättar om helgen, vad ni har gjort. Tar ni fotografier, så bifoga dem separat, eller lägg in dem på en USB-sticka, så ordnar jag det på måndag.
Nu önskar jag er alla en helt fantastisk helg!
Kristina

About Kristina Jonsson

Jag heter Kristina Jonsson och arbetar i Sätunaskolan som ligger i Sigtuna kommun. Tillsammans med mina elever kommer vi att driva den här bloggen. Jag är mycket intresserad av skolutveckling och IKT-frågor, som för mig går hand i hand. Det jag brinner lite extra för i skolväg är Elevledda Utvecklingssamtal, Det flippade klassrummet och bloggandet med eleverna.

Kommentera

