Veckobrev vecka 18

Standard

KOM IHÅG!
Vecka 19
Måndag: Loggboken tillbaka till skolan. OBS! Vårdag, kläder efter väder! Studiestöd, Veckans nyhetsspanare; Benjamin S och Denise
Tisdag: Slöjd, Matteläxa in, ny matteläxa
Onsdag: Svenska läseboken in, ny läsläxa. Idrott, kom ihåg ombyte, Quintus med Denise hem
Torsdag: Helgdag, Kristi Himmelfärd
Fredag: Klämdag, ingen skola

Vecka 20
Måndag: Loggboken tillbaka till skolan. Studiestöd, Veckans nyhetsspanare; Noa och Ellen
Tisdag: Slöjd, Matteläxa in, ny matteläxa
Onsdag: Svenska läseboken in, ny läsläxa. Idrott, kom ihåg ombyte
Torsdag: Elevens val
Fredag: Idrott, kom ihåg ombyte, Kristina på kurs, Quintus med Camelia hem
http://www.2abloggenkristina.wordpress.com
kristina.jonsson@edu.sigtuna.se
Viktiga datum:
Vårdag 6/5
Skolavslutning 13/6 Kl.13.00

_____________________________________________________________________________________________________________________________
Vecka 18-19
Hej!
Vi har haft en kanonvecka, men lite annorlunda, med tanke på hur vi mitt i veckan var ledig och sen tillbaka till skolan bara en dag. Men så är det, det beror ju på när helgdagarna våra ligger.
Jag vill igen tacka alla för en fantastisk familjekväll och ett riktat tack till vårgruppen som styrde upp, så att vi kunde äta en bit mat ihop före. Det var en så mysig stämning i klassrummet. Jag njöt i fulla drag! För er som inte sett, så finns en liten film på bloggen, som jag lagt upp.
I tisdags så hände det något omtumlande och roligt. Jag blev utsedd som Årets pedagog 2013 i Sigtuna. Det blir en prisutdelning i maj och självklart så vill jag tacka er som nominerat mig! Nu är det ju så att för att kunna vara en bra pedagog så krävs vissa faktorer. Fantastiska föräldrar som förstår vikten av ett gott samarbete, så ett stort tack för att ni är som ni är! Jag behöver fantastiska kollegor och det har jag! Sen behöver jag framförallt mina fantastiska och underbara elever! Så idag har jag valt att bjuda på popcorn och ha det lite extra festligt, för de ska förstå att de är delaktiga i att jag får detta fina pris!
Veckans nyhetsspanare är Benjamin V och Samrand och här är deras del av veckobrevet
Vi har firat Kristina pris.
Kristina har högläst rymdresan.
Vi har haft familjekväll.
Vi har haft sockermålning.
Vi har haft matte med romska siffror.
Vi har skrivit till en bild.
Vi har gjort en vårblomma.
Vi har haft elevens val.
Vi har skrivit berättelser och haft tyst läsning.
Samrand och Benjamin.v.

Till helgen följer Quintus med Derek hem. Jag vill att Derek mailar mig på söndag eftermiddag och berättar om helgen, vad ni har gjort. Tar ni fotografier, så bifoga dem separat, eller lägg in dem på en USB-sticka, så ordnar jag det på måndag.
Nästa vecka är återigen en kort arbetsvecka. Vi börjar veckan med en vårdag. Vi börjar i vanlig tid med samling i klassrummet. Vi kommer sedan att vara i skogen i stort sett hela dagen. Så hjälp ditt barn, så att han/hon har kläder efter väder. Det är INTE kul att frysa. För övrigt så är det som vanligt i veckan.
Jag önskar att alla tar med sig en varsin toarulle. Vi behöver den till ett bildprojekt. Tack på förhand!
Nu önskar jag er alla en underbar långledig helg! Jag hoppas på sol och värme!
Kristina

About Kristina Jonsson

Jag heter Kristina Jonsson och arbetar i Sätunaskolan som ligger i Sigtuna kommun. Tillsammans med mina elever kommer vi att driva den här bloggen. Jag är mycket intresserad av skolutveckling och IKT-frågor, som för mig går hand i hand. Det jag brinner lite extra för i skolväg är Elevledda Utvecklingssamtal, Det flippade klassrummet och bloggandet med eleverna.

4 responses »

Kommentera

