Veckobrev, vecka 19

Standard

KOM IHÅG!
Vecka 20
Måndag: Loggboken tillbaka till skolan. Studiestöd, Veckans nyhetsspanare; Noa och Ellen, inspelning av lektion
Tisdag: Slöjd, Matteläxa in, ny matteläxa
Onsdag: Svenska läseboken in, ny läsläxa. Idrott? (Conny på kurs)
Torsdag: Elevens val, Sylvianne här på VFU
Fredag: Idrott, kom ihåg ombyte, Kristina på kurs, Quintus med Camelia hem
_____________________________________________________________________________________________________________________

Vecka 19-20
Hej!
Kort vecka, strålande solsken och fröken ligger till sängs och nyser och huttrar (har feber). Önskar med andra ord att jag istället var med alla goa barn! Har ni kommit ihåg att skicka med en toarulle förresten?
Snart är det dags att rapportera in resultatet hur det går i mattediagnosen, AG2. Den diagnosen är en färdighetsträning som vissa behöver nöta in. Så kan ditt barn inte än, så behöver han/hon din hjälp hemma att träna mer! Alla som har behövt har fått ett diagnospapper av mig. Är det använt eller borttappat, säg till, så får du ett nytt. Det är viktigt att dessa kunskaper sitter säkert. Max 6 minuter, men helst på 3-4 minuter. Inrapporteringen gör jag vecka 21.
Nästa vecka är jag dock tillbaka. På måndagen så kommer det någon för att filma mig och klassen. Det ska tydligen göras en kort film om mig som pedagog, med tanke på utmärkelsen. Lektionen som ska spelas in vet jag i skrivandes stund inte riktigt vad vi ska göra. Jag kommer att gå ut med detta på bloggen senast fredag och skulle uppskatta om alla barn kollar in det och är väl förberedda!
På onsdag ska Conny iväg på kurs och i skrivandes stund, så vet jag inte om det blir någon som kan ta idrotten. I så fall så kommer vi ha ”vanlig” lektion
På fredag ska jag iväg på kurs och det är igen vikarie.
Till helgen följer Quintus med Denise hem. Jag vill att Denise mailar mig på söndag eftermiddag och berättar om helgen, vad ni har gjort. Tar ni fotografier, så bifoga dem separat, eller lägg in dem på en USB-sticka, så ordnar jag det på måndag.
Nu önskar jag er alla en underbar långledig helg! Jag hoppas att solen fortsätter skina när jag väl slutat nysa!
Kristina

About Kristina Jonsson

Jag heter Kristina Jonsson och arbetar i Sätunaskolan som ligger i Sigtuna kommun. Tillsammans med mina elever kommer vi att driva den här bloggen. Jag är mycket intresserad av skolutveckling och IKT-frågor, som för mig går hand i hand. Det jag brinner lite extra för i skolväg är Elevledda Utvecklingssamtal, Det flippade klassrummet och bloggandet med eleverna.

6 responses »

Kommentera

