Veckobrev vecka 20

Standard

KOM IHÅG!
Vecka 21
Måndag: Loggboken tillbaka till skolan. Sista danslektionen. Studiestöd, Veckans nyhetsspanare; Benjamin S och Denise
Tisdag: Miniolympiad, kläder efter väder som du lätt kan röra dig i
Onsdag: Svenska läseboken in, ny läsläxa. Ny matematikläxa. Idrott, kom ihåg ombyte
Torsdag: Stilbytardag
Fredag: Idrott, kom ihåg ombyte, Stilbytardag,

Vecka 22
Måndag: Loggboken tillbaka till skolan. Studiestöd, Veckans nyhetsspanare; Josefin och Liam
Tisdag: Slöjd, ny matteläxai
Onsdag: Svenska läseboken in, ny läsläxa. Idrott, kom ihåg ombyte
Torsdag: Utflykt till Husby skola
Fredag: Idrott, kom ihåg ombyte, Stilbytardag,
http://www.2abloggenkristina.wordpress.com
kristina.jonsson@edu.sigtuna.se
Viktiga datum:
Miniolympiaden 21/5
Stilbytardagar 23-24/5
Utflykt Husby skola med 2b 30/5
Skolavslutning 13/6 Kl.13.00
Sjukanmälan; 08-591 267 41
______________________________________________________________________
Vecka 20-21
Hej!
Vi har haft en härlig arbetsvecka tillsammans! Vårt arbete med solsystemet pågår för fullt och det märks tydligt att det är häftigt och spännande.
Något annat som var ganska spännande, var när jag blev filmad i måndags. Barnen var fascinerade när kameramannen både filmade mig och barnen. En del blev intervjuade också. Det ska bli spännande att se resultatet när filmen är klar.
Idag (fredag) var ju tanken att jag skulle ha vikarie hela dagen, när jag var på kurs. Nu ändrades dessa planer, då kursen förlades på eftermiddagen istället. Detta skedde för att vi haft politiker från kommunen på besök. De har bland annat fått ta del av hur jag och klassen arbetar med utvecklingssamtal.
Den här veckan är Noa och Ellen nyhetsspanare och här är deras del av veckobrevet.
Hej!
På måndag hade vi dans. På dansen gjorde vi dans mattan.
På tisdagen hade vi slöjd men Singer hade ont i axeln. Så Stina var med oss. Vi hade matteläxa, då hade Kristina inte v 19 matteläxa så vi fick rätta på bloggen.
På onsdag hade vi ingen idrott för Conny var på kurs.
På torsdag kom Sylvianne och kollade när Kristina hade engelska. Vi hade elevens val.
På fredag har vi städat. Vi har haft idrott.
Vi hade besök av två som informerade om en fotbollsskola, som startar direkt efter midsommar. Du anmäler ditt barn via den här länken, om ni är intresserade.
http://www.landslagetsfotbollsskola.se/
Nästa vecka är det Miniolympiaden på tisdag. Förutom kläder efter väder som du lätt kan röra dig i, så behöver ditt barn ta med sig tom matburk, bestick och vattenflaska. Vi kommer att äta pastasallad när vi ärpå midgårdsvallen.
Det har inte varit många som kommit ihåg att ta med sig en toarulle, så den skickar jag med en påminnelse om igen.
Likaså så påminner jag om att det är dags att rapportera in resultatet hur det går i mattediagnosen, AG2, nästa vecka. Den diagnosen är en färdighetsträning som vissa behöver nöta in. Så kan ditt barn inte än, så behöver han/hon din hjälp hemma att träna mer! Alla som har behövt har fått ett diagnospapper av mig. Är det använt eller borttappat, säg till, så får du ett nytt. Det är viktigt att dessa kunskaper sitter säkert. Max 6 minuter, men helst på 3-4 minuter. Inrapporteringen gör jag vecka 21.
Till helgen följer Quintus med Camelia hem. Jag vill att Camelia mailar mig på söndag eftermiddag och berättar om helgen, vad ni har gjort. Tar ni fotografier, så bifoga dem separat, eller lägg in dem på en USB-sticka, så ordnar jag det på måndag.
Nu önskar jag er alla en underbar helg med mycket lek utomhus!
Kristina

About Kristina Jonsson

Jag heter Kristina Jonsson och arbetar i Sätunaskolan som ligger i Sigtuna kommun. Tillsammans med mina elever kommer vi att driva den här bloggen. Jag är mycket intresserad av skolutveckling och IKT-frågor, som för mig går hand i hand. Det jag brinner lite extra för i skolväg är Elevledda Utvecklingssamtal, Det flippade klassrummet och bloggandet med eleverna.

Kommentera

