Veckobrev vecka 21

Standard

20130524-120238.jpg
KOM IHÅG!
Vecka 22
Måndag: Loggboken tillbaka till skolan. Studiestöd, Veckans nyhetsspanare; Josefin och Liam
Tisdag: Slöjd, ny matteläxai
Onsdag: Svenska läseboken in, ny läsläxa. Idrott, kom ihåg ombyte
Torsdag: Utflykt till Husby skola
Fredag: Idrott, kom ihåg ombyte,

Vecka 23
Måndag: Loggboken tillbaka till skolan. Studiestöd, Veckans nyhetsspanare; Antonio och Camelia
Tisdag: Slöjd,
Onsdag: Svenska läseboken in, Idrott, kom ihåg ombyte
Torsdag: Helgdag, ingen skola
Fredag: Idrott, kom ihåg ombyte,

http://www.2abloggenkristina.wordpress.com
kristina.jonsson@edu.sigtuna.se
Viktiga datum:
Utflykt Husby skola med 2b 30/5
Skolavslutning 13/6 Kl.13.00
Sjukanmälan; 08-591 267 41
_____________________________________________________________________
Vecka 21-22
Hej!
Vi har hunnit med roligt i veckan. Dels fick vi en härlig dag på Midgårdsvallen, när vi hade Miniolympiaden. Har du inte sett, så finns det en film från dagen på klassbloggen.
Idrotten har barnen utomhus, så tänk på att skicka med kläder efter väder.
Igår var jag med om prisutdelningen i Kulturum. Det var stort och häftigt att få priset och igen tackar jag er alla, för det är tack vare era fantastiska barn och det underbara samarbetet jag har med er förälder som jag fått priset!
Så idag har vi haft fest i klassrummet. Dels för att fira mitt pris, men framförallt så har vi firat att Calvin har blivit friskförklarad.
Den här veckan är Denise och Benjamin S nyhetsspanare och här är deras del av veckobrevet.
Hej!
Vi har firat Kristina för hon har fått ett pris
Vi har haft NO om rymden. Nu har Calvin blivit frisk.
måndags va det sista gången vi hade dans.
vi har haft SO det va också kul.
Vi har haft svenska.
Vi har gort en utomgordning och ett rymdskepp det va kul.

Eftersom det inte är mycket kvar av terminen, så tänkte jag ta lite praktiskt. Vecka 22 delar jag ut läsårets sista läxor, som då ska vara klara till vecka 23. Vecka 23 vill jag att alla ska lämna in läseboken, så att jag kan bocka av från listan, att ditt barn lämnat in den till mig. För kännedom, så kan jag informera om att boken kommer att debiteras om den inte lämnas in.
Vidare så vill jag ta lite praktiskt, gällande skolavslutningen. Det är nu sommargruppen som ansvarar för denna och där ingår ni som är föräldrar till Emil, Yasemin, Calvin, Antonio, Kevin, Tasfia, Oliwia, Leonardo och Ellen. Avslutningscermonin börjar kl. 13.00 och jag föreslår att vi träffas i klassrummet kl. 11.45. Då har vi en timme på oss att fika och önska varandra trevlig sommar. För min erfarenhet är att det ofta är många som har lite bråttom iväg efteråt. Kl.12.45 kommer vi att behöva bära ut stolar till skolgården, om vädret tillåter att vi är ute. Jag flaggar redan nu för att jag självklart behöver hjälp att bära in barnens stolar också.
Till helgen följer Quintus med Leonardo hem. Jag vill att Leonardo mailar mig på söndag eftermiddag och berättar om helgen, vad ni har gjort. Tar ni fotografier, så bifoga dem separat, eller lägg in dem på en USB-sticka, så ordnar jag det på måndag.
Nu önskar jag er alla en underbar helg med mycket lek utomhus!
Kristina

About Kristina Jonsson

Jag heter Kristina Jonsson och arbetar i Sätunaskolan som ligger i Sigtuna kommun. Tillsammans med mina elever kommer vi att driva den här bloggen. Jag är mycket intresserad av skolutveckling och IKT-frågor, som för mig går hand i hand. Det jag brinner lite extra för i skolväg är Elevledda Utvecklingssamtal, Det flippade klassrummet och bloggandet med eleverna.

Kommentera

