Inför besöket till Husby skola

Standard

Idag har vi ”tjuvtränat” på att vara elev och fröken i skolan för länge sedan. Vi tittade på hur Madicken hade det i skolan och det fanns många olikheter! Nå, barnen tyckte det var roligt när Kristina var en sträng fröken, men jag måste erkänna att jag är glad att jag inte jobbade då. Det var jobbigt att vara så sträng och jag har inte riktigt förstått hur det tänktes med skamvrå och aga. Känns bra att vi inte arbetar så idag!
Imorgon blir det pannkaka i matsäcken. Jag vill att du tar med dig:
Burk/matlåda (kanske en mindre om du vill ha sylten för sig?)
Bestick
Vattenflaska
Sittunderlag
Kläder efter väder
Glatt humör

Vi kommer att promenera både dit och hem. Det ska bli jättekul att göra utflykten med er alla! Ses imorgon🙂

About Kristina Jonsson

Jag heter Kristina Jonsson och arbetar i Sätunaskolan som ligger i Sigtuna kommun. Tillsammans med mina elever kommer vi att driva den här bloggen. Jag är mycket intresserad av skolutveckling och IKT-frågor, som för mig går hand i hand. Det jag brinner lite extra för i skolväg är Elevledda Utvecklingssamtal, Det flippade klassrummet och bloggandet med eleverna.

9 responses »

  1. O det låter roligt.

    Har ni övat på:
    ”Din klara sol går åter upp”
    Bocka och niga
    Skriva med vitkrita.
    Spela kula.
    Hoppa hage.
    Skriva skrivstil.

    Lycka till Fröken Jonsson och klass 2A.

  2. det stog så här först men nu är det borta hej jag heter Jag heter Kristina Jonsson och är lärare i 2a i Sätunaskolan, Märsta. Jag ska tillsammans med klassnallen Quintus och mina elever driva den här bloggen
    så här stog de

Kommentera

