Veckobrev vecka 22

Standard

KOM IHÅG!
Vecka 23
Måndag: Loggboken tillbaka till skolan., Veckans nyhetsspanare; Antonio och Camelia, Kristina har inläsningsdag
Tisdag: Slöjd, Quintus hem med Ellen
Onsdag: Svenska läseboken in, Idrott, kom ihåg ombyte
Torsdag: Helgdag, ingen skola
Fredag: Idrott, kom ihåg ombyte, Quintus hem med Antonio

Vecka 24
Måndag: Loggboken tillbaka till skolan. Studiestöd,
Tisdag: Slöjd,
Onsdag: Skolavslutning, fika i klassrummet kl. 11.45
Torsdag: Sommarlov
Fredag: Sommarlov

http://www.2abloggenkristina.wordpress.com
kristina.jonsson@edu.sigtuna.se
Viktiga datum:
Skolavslutning 13/6 Kl.13.00
Fika innan i klassrummet Kl.11.45
Sjukanmälan; 08-591 267 41
___________________________________________________________________________________________________
Vecka 22-23
Hej!
Vi har haft en bra vecka, med mycket roligt. Det märks att terminen är på sluttampen, mest på fröken. För nu börjar minnet svikta hur mycket som helst. Men det känns okey, att vara lite trött efter det ett sådant här fantastiskt läsår!
Igår var vi på Husby skola och upplevde en mängd häftiga saker! Det kommer en trevlig film om våra upplevelser därifrån, så fort jag hinner sätta ihop allt.
Den här veckan är Josefin och Liam nyhetsspanare och här är deras del av veckobrevet.
Hej!
På måndag hade vi ingen dans .
På torsdag var vi på utflykt till husby skola vi lärde oss om skolan i förr i tiden
På tisdag hade vi matteprov
Vi har lärt oss mer om rymden
Vi har lärt oss om djur på engelska, apa, monkey till exempel
Vi kommer att ha utomhus idrott resten av terminen
Josefin och Liam

Idag arbetar jag hemifrån, då jag har inläsningsdag på kurslitteratur på en kurs jag går. Det har jag även på måndag. Idag är Andreas med klassen och på måndag är det en vikarie från lärarjouren.
Nästa vecka kommer vi att avsluta mycket av det vi håller på med. Nästa läsår kommer vi ha ett annat klassrum. Det ligger i korridoren ovanför oss och vi kommer där ha klassrummet precis ovanför nuvarande 1A. Det ska bli spännande att arbeta på ovanvåningen. Då blir det ju även en ”ny” fritidsavdelning. Jag sätter ny inom citat eftersom barnen varit där och hälsat på flera gånger redan.
En påminnelse till skolavslutningen. Det är nu sommargruppen som ansvarar för denna och där ingår ni som är föräldrar till Emil, Yasemin, Calvin, Antonio, Kevin, Tasfia, Oliwia, Leonardo och Ellen. Avslutningscermonin börjar kl. 13.00 och jag föreslår att vi träffas i klassrummet kl. 11.45. Då har vi en timme på oss att fika och önska varandra trevlig sommar. För min erfarenhet är att det ofta är många som har lite bråttom iväg efteråt. Kl.12.45 kommer vi att behöva bära ut stolar till skolgården, om vädret tillåter att vi är ute. Jag flaggar redan nu för att jag självklart behöver hjälp att bära in barnens stolar också.
Till helgen följer Quintus med Atakan hem. Jag vill att Atakan mailar mig på söndag eftermiddag och berättar om helgen, vad ni har gjort. Tar ni fotografier, så bifoga dem separat, eller lägg in dem på en USB-sticka, så ordnar jag det på måndag.
Nu önskar jag er alla en underbar helg med mycket lek utomhus!
Kristina

20130530-204034.jpg

About Kristina Jonsson

Jag heter Kristina Jonsson och arbetar i Sätunaskolan som ligger i Sigtuna kommun. Tillsammans med mina elever kommer vi att driva den här bloggen. Jag är mycket intresserad av skolutveckling och IKT-frågor, som för mig går hand i hand. Det jag brinner lite extra för i skolväg är Elevledda Utvecklingssamtal, Det flippade klassrummet och bloggandet med eleverna.

5 responses »

Kommentera

