Veckobrev vecka 23

Standard

KOM IHÅG!
Vecka 24
Måndag: Loggboken tillbaka till skolan. Nyhetsspanare Oliwia och Arvid, Matteprovet tillbaka till skolan! Ta med papperspåse!
Tisdag: Klassen åker till Mulle Meck-parken, Kom ihåg matlåda, bestick och vattenflaska
Onsdag: Idrott utomhus
Torsdag: Skolavslutning, fika i klassrummet kl. 11.45
Fredag: Sommarlov
____________________________________________________________________
Vecka 23-24
Hej!
Oj, nu går tiden sådär galet fort igen! Men så är det alltid när vi har kul och har fullt upp att göra! För som vanligt är det intensiva dagar när sommarlovet närmar sig med språngsteg! Det ska avslutas, städas men också blickas framåt.
Vi har kämpat med vårt matteprov ska ni veta! Först så räknade vi det. Dagen efter så fick barnen möjlighet att ändra med en färgad penna. Då var det många som hittade små slarvfel som de raskt ändrade. Efter det så samlade jag in alla prov och ”rättade”, vilket innebar att jag skrev antalet fel längst ned och sedan skulle de då hitta dem och rätta med en färgad penna i ny färg. Efter det fick en kamrat kolla att det var rätt och proven kom tillbaka och ny chans att fixa (nu var det kanske något litet kvar att fixa till). Det sista är att jag nu rättat och tydligt markerat om det finns något fel kvar. Idag kommer provet med hem. Jag vill att du och ditt barn rättar eventuella fel och att du skriver ditt namn någonstans på framsidan av provet, så att jag vet att du sett provet. Provet ska sedan tillbaka till skolan på måndag, för vi ska arbeta vidare med olika områden i provet nästa termin. Ser du att ditt barn hade svårt med något, till exempel klockan, så passa på att träna detta under sommaren!
I samband med att vi avslutar och städar, så behövs det att varje barn tar med sig en stor papperskasse till måndag (10/6).
En annan slags avslutning blir att vi åker till Mulle Mecks lekpark på tisdag. Vi började ju 2:an med att åka till Mulle Meck och barnen har varit på mig flera gånger och önskat att vi åker dit igen. Så det gör det extra roligt att göra, innan sommarlovet är ett faktum. Det blir pastasallad till lunch, så skicka med ditt barn en matlåda, bestick samt vattenflaska. Nu vill jag ha hjälp att hålla alla tummar så det blir bra väder bara. Sist vi var där, så minns jag att vi var genomblöta på grund av ett skyfall. Finns det någon förälder som kan hänga med, så är det toppen! Hör av er till mig!

Den här veckan är Antonio och Camelia nyhetsspanare och här är deras del av veckobrevet.
Hej!
Vi var haft NO. Vi pratade om stjärnbilder.Vi har haft idrott,det var ute jumpa. Vi är klara med rymdboken. Vi har haft slöjd. Slöjden är snart slut. Vi har haft matte prov. Då rättade vi varandras. Vi har haft musik. Vi träna på sätunavisan. Vi har skrivit i brättelse boken. Vi skrev om fladermös.

Ja, vi blickar som sagt var framåt också. För nu går vi igenom vad vi gjort och vad vi vill använda till våra utvecklingssamtal nästa termin. För de förberedelserna startar vi terminen med och planen är att vi har samtalen i september. Självklart kommer vi fortsätta med att samtalen är elevledda!
Vi kommer även att arbeta med yrken, för att öka vår förståelse kring vad det är och vad man kan arbeta med. Så finns det en möjlighet för oss i klassen att få göra studiebesök hos dig, på ditt jobb, hör av dig till Kristina! Vi ser fram mot att få hälsa på er på jobbet!
Sen har jag en hemlighet som jag längtar efter att få dela med er alla! Snart så hoppas jag att det blir, till dess får jag vara lite otålig. Men jag kan säga att det är något riktigt kul för oss i klassen!
Ja, på torsdag nästa vecka är det sen skolavslutning. Ytterligare en dag som vi håller tummarna för att vädret blir underbart, så att vi kan vara på skolgården traditionsenligt!
Till helgen följer Quintus med Antonio hem. Jag vill att Antonio mailar mig på söndag eftermiddag och berättar om helgen, vad ni har gjort. Tar ni fotografier, så bifoga dem separat, eller lägg in dem på en USB-sticka, så ordnar jag det på måndag. Det blir sista besöket för Quintus för det här läsåret, men jag har lovat alla barn i klassen att vi fortsätter nästa läsår. Quintus har ju inte varit hemma hos alla och det längtar han efter! Men i sommar får han hänga med mig!
Nu önskar jag er alla en underbar helg med mycket lek utomhus!
Kristina

About Kristina Jonsson

Jag heter Kristina Jonsson och arbetar i Sätunaskolan som ligger i Sigtuna kommun. Tillsammans med mina elever kommer vi att driva den här bloggen. Jag är mycket intresserad av skolutveckling och IKT-frågor, som för mig går hand i hand. Det jag brinner lite extra för i skolväg är Elevledda Utvecklingssamtal, Det flippade klassrummet och bloggandet med eleverna.

Kommentera

