Terminens sista veckobrev, Vecka 24

Standard

KOM IHÅG!
Vecka 34
Måndag: Skolstart Kl.10.00 på skolgården, Idrott, skoldagen slutar Kl.14.00
Tisdag: Slöjd
Onsdag: Musik
Torsdag: Idrott
Fredag:

http://www.2abloggenkristina.wordpress.com
kristina.jonsson@edu.sigtuna.se
Viktiga datum:

Sjukanmälan; 08-591 267 41
_____________________________________________________________________________________________________________________________

Vecka 24
Hej!
Den här veckan får Oliwia och Arvid berätta för er om.
Vi var på mulle meck parken och lekte mycket . vi ått pasta salad.Det var många måsar som flygde runt oss.
Vi har städat. Vi har haft idrott i onsdas. Vi fick spel bandy och fotboll. Det var roligt.
Vi har tränat inför avslutningen. Vi fik sjunga och städa.
Vi har tränat musik. Det var roligt att sjunga.
På Torsdag ska vi ha skolavslutning. Det ska bli roligt.

NU ÄR DET SNART SOMMAR LOV
Arvid och Oliwia
TREVLIGT SOMMAR LOV

Själv vill jag passa på att tacka för ett fantastiskt läsår! Det har varit så kul och givande att vara lärare till ditt barn. Vi har hunnit med mycket och alla har vi lärt oss mycket, inklusive jag själv! Vissa saker kommer vi att behålla när vi går i 3:an och vissa saker kommer vi att göra annorlunda.
I förra veckan så skrev jag att jag hade en hemlighet. På skolavslutningen så ska jag berätta vad det är och det ser jag fram mot! Ett barn frågade mig lite oroligt om det handlade om att jag skulle sluta och det kan jag lova att det INTE gör.
Nu längtar jag efter att få träffa er alla i klassrummet på torsdag. Det känns så skönt att avsluta läsåret med en mysig stund med er alla, innan vi går åt olika håll för sommaren.
Under sommaren så slår jag ett extra slag för läsning. Alla kommer att få varsitt brev med information om en utmaning som vankas under sommarlovet.
Så i läsårets sista veckobrev önskar jag er alla en fantastisk sommar med bad, sol, lek och läsning, så ses vi på skolgården den 19 augusti Kl.10.00
Kristina

About Kristina Jonsson

Jag heter Kristina Jonsson och arbetar i Sätunaskolan som ligger i Sigtuna kommun. Tillsammans med mina elever kommer vi att driva den här bloggen. Jag är mycket intresserad av skolutveckling och IKT-frågor, som för mig går hand i hand. Det jag brinner lite extra för i skolväg är Elevledda Utvecklingssamtal, Det flippade klassrummet och bloggandet med eleverna.

One response »

Kommentera

